AKTUÁLNĚ: lístky jsou
Organizátoři se problémem poloprázdných stadionů v úvodu šampionátu zabývali.

Na nedělní olomoucký zápas mezi Anglií a Švédskem teď poslali do prodeje uvolněné stovky vstupenek.

Na webu ticketportal.cz jich v sobotu ve 14 hodin bylo k dispozici okolo 500 kusů, a to na všechny tribuny.

Podle webu sigmafotbal.cz budou lístky v prodeji i před utkáním na pokladnách vedle Fanshopu, otevřeno bude od 13.00.

Bitva favorizované Anglie proti nabuzeným Švédům začíná na Andrově stadionu v neděli 21. června v 18 hodin. 

Nešly sehnat, pak je tam půlka

Čtvrteční úvodní dule šampionátu v Olomouci nemile překvapil spoustou volných sedaček na údajně vyprodaném stadionu.

„Překvapilo mě to, kolik míst bylo prázdných. Vstupenky na zápasy sehnat téměř nešly a pak je stadion plný jen z poloviny. Myslím, že je to ostuda," prohlásil fanoušek Petr z Olomouce, kterému se lístky na utkání nakonec koupit podařilo. Na rozdíl od řady jiných.

Ti pak museli u televizních obrazovek při pohledu na prázdná místa v lepším případě kroutit hlavou, v tom horším naštvaně nadávat.

Zájem o vstupenky byl i díky příznivé ceně od 100 do 250 korun obrovský.

„Nastoupili jsme cestu filozofie maximální návštěvnosti, pokusu o překonání rekordu, který činí 176 tisíc fanoušků. Dali jsme do prodeje 230 tisíc vstupenek a v tuhle chvíli je dvanáct z patnácti utkání vyprodaných minimálně na 95 procent," říkal 9. června na tiskové konferenci předseda organizačního výboru šam
pionátu Petr Fousek.

Realita? Diametrálně odlišná.

PSALI JSME: Vyprodané Euro je poloprázdné, fans naštvaní. Analyzujeme to, říká organizátor

Dva tisíce lidí prý zápas nestihly

Tři ze čtyř zápasů prvního kola základních skupin navštívilo výrazně méně fanoušků, než se čekalo.

Stejná situace jako v Olomouci byla i při zahajovacím utkání mistrovství Evropy Česká republika – Dánsko 
v Praze, na které do dvacetitisícového Edenu dorazilo 15 tisíc fanoušků.

Podle organizačního výboru byla kapacita z bezpečnostních důvodů pro tento zápas snížena na 17 700 diváků 
a zbylé dvě tisícovky zápas prostě nestihly kvůli dopravní špičce v hlavním městě.

V Olomouci ale tento argument těžko obstojí.

Organizátoři pátrají

Problém je evidentně jinde. Kde? Organizační výbor zatím pátrá.

„Do prodeje jsme dali všechny vstupenky, které jsme měli k dispozici. Samozřejmě nás moc mrzí, že volných míst na stadionu bylo tolik, protože prodej šel naprosto bez problémů," řekl Ondřej Lípa, tiskový mluvčí organizačního výboru.

„V současné chvíli tu si
tuaci analyzujeme, protože to zajímá nejen nás, ale i UEFA," dodal Lípa.

Problém totiž nutně nemusí být jen na české straně. Do nejprázdnějších sektorů olomouckého stadionu se totiž vstupenky vůbec neprodávaly. Mohly být vyblokované například pro UEFA nebo pro její sponzory.

"Proces ticketingu je složitější"

Lidově řečeno to, kdo na zápas nepřišel, by zase nemuselo být tak složité zjistit.

„To sice na první pohled vnímáme stejně. Na druhou stranu ten celý proces ticketingu je složitější, než se na první pohled zdá. Vstupuje do toho více skupin," řekl Lípa.

Organizátoři šampionátu prý po vyhodnocení situace vydají stanovisko.