Necelé dva týdny před startem nového ročníku FORTUNA:LIGY Sigma Olomouc eviduje okolo 805 prodaných permanentních vstupenek a bude tedy atakovat číslo z minulé sezony, kdy jich bylo prodáno okolo 850.

„Oproti minulému roku je v tuto chvíli předprodej na vyšších číslech. To je dobrá zpráva. Na druhou stranu bychom rádi měli prodaných permanentek výrazně víc. V první řadě ale potřebujeme obrátit trend ubývajícího počtu permanentkářů,“ řekl Fišara.

Před novou sezónou olomoucký celek ceny permanentek v základu nezdražoval, naopak v první vlně do 15. června nastavil při včasném nákupu výrazně zvýhodněnou cenu.

„Přestože prakticky všechno zdražuje, základní myšlenka byla, aby si fotbal mohl dovolit opravdu každý a aby volba nebyla otázkou peněz. Proto se dala teoreticky permanentka pořídit i levněji než loni,“ řekl Jiří Fišara.

Novinkou jsou čtyři kategorie, kam lze permanentky zakoupit, oproti dřívějším dvěma (krytá a nekrytá). Nyní se mírně zvedla cena u tří středových sektorů na hlavní tribuně. Naopak ještě více zlevnila místa na tribunách za brankou

Před sezonou 2022/23 bylo možné nejlevněji pořídit permanentku v případě výměny z předchozí sezony za 2000 korun, v případě zakoupení nové za 2500. V obou případech kamkoliv na nekrytou část tribuny.

Tentokrát šlo vyměnit permanentku s novým místem na jižní tribuně za bránou dokonce za 1200 korun. I nyní se dá stále koupit nová za 1700 korun. Na podélných tribunách jsou místa k mání od 2300 korun (v případě výměny od 1900 korun). Nejdražší permanentky stojí na celý ročník 4000 korun. Jde o vstupenky do sektorů B, C, D, které se nachází uprostřed hlavní tribuny a jsou pod střechou.

Co se týká úbytku fanoušků, na Sigmě si uvědomují, že jde o problém. „Bohužel dlouhodobě počet permanentkářů v minulých letech klesal, stejně jako celková návštěvnost. Nepomohla samozřejmě covidová pandemie, po ní se diváci vracejí u nás do hlediště jen pomalu. V tom nejsme sami, města podobné velikosti jsou na tom v podstatě stejně,“ uvedl Fišara. „Nemá ale cenu se litovat. Je potřeba s tím bojovat a snažíme se o to. I proto nás těší, že máme řadu nových permanentkářů,“ dodal.

V uplynulé sezoně klub zažil nejnižší návštěvu v historii samostatné české 1. ligy, když v březnu přišlo na zápas s Českými Budějovicemi pouze 1620 diváků. Naopak na konci soutěže hlásili na Andrově stadionu jednu vysokou návštěvu za druhou - Baník (8946), Sparta (9364), Slavia (8166).

„Dostat lidi zpět na stadion je prvořadým cílem a například závěr minulého ročníku ukázal, že fotbal je pořád lákadlem a že i v Olomouci může být skvělým zážitkem,“ dodal Fišara.

Zaplněná byla také krásná a nevšední severní tribuna, byť ve dvou případech fanoušky hostů. „Rádi bychom ji otevírali na všechny zápasy, ale je to čistě o ekonomice. Vyplatí se jen při vyšších návštěvách,“ uvedl Fišara.

A jak jich tedy docílit? „Inspirativních věcí je všude kolem spousta. Díváme se na Spartu i Slavii, byť máme značně odlišné možnosti. Skvělé věci dělají i v dalších českých klubech, pochopitelně sledujeme i podněty ze zahraničí. Základem všeho jsou dnes data, proto se snažíme dostat od fanoušků co nejširší zpětnou vazbu. Od těch, co chodí, i od těch vlažnějších, kteří nás třeba jen zpovzdálí sledují. Chceme vědět všechno. Co by si na stadionu přáli, s čím jsou spokojení a s čím naopak nejsou,“ vysvětluje Fišara.

Na konci minulé sezony například rozeslal klub fanouškům dotazníky a poté v této praxi pokračoval i v průběhu ročníku. „Dostali jsme nějaké informace a s nimi pak pracovali. Víme, že máme nedostatky, které se snažíme odstranit. Zjistili jsme nějaké problémy při vstupech na stadion a po roce už ve výsledcích vidíme posun. Totéž platí pro občerstvení, řešíme sortiment, rychlost, platby a podobně Zpětná vazba je pro nás cenná i v mnoha dalších ohledech mimo zápasový den. Fanoušci si psali například o besedu s hráči a vedením klubu, které tady byly v minulosti, tak jsme ji uspořádali pro permanentkáře a měla velký úspěch. V tom chceme a budeme pokračovat,“ nastínil Fišara.

„Je nám jasné, že návštěva fotbalového zápasu už není jen o tom, co se děje na hřišti, ale že je potřeba nabídnout co nejširší servis a v co nejlepší kvalitě. To, jak bude hrát náš tým na trávníku, z kanceláří těžko nějak ovlivníme. To ostatní, co ovlivnit můžeme, ale rozhodně chceme i nadále vylepšovat,“ pokračoval Fišara.

V uplynulé sezoně zaznamenala Sigma průměrnou domácí návštěvnost 4 431 diváků, což ji zařadilo do poloviny tabulky na 8. místo. Celkem si našlo na Andrův stadion cestu 75 333 lidí. Kolik to bude tentokrát v nadcházejícím ročníku FORTUNA:LIGY?