„Mohl bych to vzít na Jaroměřice pohodlně přímo, ale musím za Boňovem uhnout a jet oklikou kvůli stavbě mostu. Jednou mi to nedalo, na stavbu jsem se zajel podívat a zdá se mi dost velká,“ poznamenal řidič dodávky Petr Sadílek ze Znojemska.

Krajští silničáři avizují, že přemostění na silnici u Boňova bude hotové do konce července. Uzavírka hlavního tahu u Výčap pak potrvá ještě měsíc, do konce srpna.

Ostrý potok

Podle náměstkyně ředitele Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Moniky Vavřínkové nový most odolá velké vodě a vydrží řadu let, proto ho firma buduje bytelnější než ten původní.

„Dříve zde byla stavba s horní mostovkou z roku 1931, která překlenovala Ostrý potok. Na základě diagnostického průzkumu od specializované firmy, zpracovaného ČVUT v Praze, byly navrženy dvě varianty rekonstrukce stávajícího objektu a celková náhrada mostem novým,“ řekla Vavřínková.

Silničáři přihlédli k odhadnuté ceně i předpokládané životnosti, rozhodli se starý most zbourat a postavit nový, železobetonový, založený na mikropilotách. Mostovka bude výš nad terénem než dosud, aby stavbo odolala případné povodni. Most podle náměstkyně Vavřínkové vyjde na 6,5 milionu korun s daní.

V blízkém okolí silničáři v současnosti budují další nové mosty. U Příštpa práce potrvají do září, u Popovic do října. V obou místech je úplná uzavírka s objížďkami.