„Závěrečný koncert festivalu byl jedním slovem úchvatný. Světová premiéra skladby Václava Horálka "Oratorium de Passione Domini nostri Jesu Christi" vyšla fantasticky. Duchovní skladba z 18. století v češtině se jen tak neslyší. Hudba je v mnoha místech velice překvapivá, jak svou úrovní, tak i instrumentací,“ hodnotí koncert ředitel festivalu Roman Janků a dodává: „Vrcholem večera se pak stalo Mozartovo Requiem a nutno dodat, že tato hluboká hudba, naprosto vystihující zhudebněný text, je mimořádným zážitkem. Když se přidá fantastické provedení, dílo je dokonáno.“

Provedení skladeb leželo na bedrech špičkového souboru Musica Florea a pěveckého sboru Collegium Floreum. Sólových partů se zhostili Michaela Šrůmová, Aneta Petrasová, Martin Javorský a Miloš Horák.

Ti všichni pod taktovkou Marka Štryncla nabídli opravdu skvělý umělecký zážitek.

Závěrečnému koncertu předcházel v neděli 12. září večer s velkým Orchestrem Ježkovy stopy ve vyprodaném sále v Rapotíně.

Atmosféra 30. a 40. let minulého století, swingových barů, kaváren a tančíren se skutečně dostavila a diváci si s radostí připomněli filmové melodie Slávy Emana Nováčka, Jaroslava Ježka z Osvobozeného divadla, hudbu orchestru Karla Vlacha či méně známé skladby pánů Jiřího Traxlera či Kamila Běhounka.

  • 15. ročník Klášterních hudebních slavností je úspěšně završen.
  • 14 koncertů se uskutečnilo, 1 musel být ze zdravotních důvodů zrušen.
  • 12 pozoruhodných míst v srdci Jeseníků hostilo festivalové večery.
  • 1500 diváků si našlo cestu za živou kulturou i v době omezení a respirátorů na kulturních akcích.


„Děkujeme divákům za přízeň a můžeme slíbit, že 16. ročník festivalu přinese v roce 2023 opět velice zajímavou skladbu koncertů. Již nyní pracujeme na dramaturgii, termínech a inovacích“, uzavírá Janků.

KLÁŠTERNÍ HUDEBNÍ SLAVNOSTI 2021

Festival KLÁŠTERNÍ HUDEBNÍ SLAVNOSTI si za 15 let fungování našel cestu k tisícům diváků a je nedílnou součástí kulturního léta v Olomouckém kraji. Letos od 27. června do 13. září uvedl celkem 14 koncertů.

Rezidenční soubor festivalu Musica Florea uvedl na zahajovacím koncertu díla Antonína Reichenauera a jeho současníků, závěrečný večer pak věnoval konfrontaci Oratoria Václava Horálka s Requiem W. A. Mozarta.

Vůbec poprvé festival zavítal do klášterního kostela v Bílé Vodě a hned se světovým hornistou Radkem Baborákem. V Jeseníku se odehrála barokní opera Endymio včetně originálních kostýmů a kulis. Varhany v klášteře Na Hedeči rozezněl Waclav Golonka.

Kostel ve Šternberku hostil soubor Czech Enseble Baroque. Znovu ožila unikátní Tančírna v Račím údolí hudbou nespoutané Gabriely Vermelho. Nádvoří zámku Velké Losiny opanovala hudba Clarinet Factory.

Osvěžení přinesla fúze klasické hudby s folklórem FolkloreClassic v Loučné nad Desnou. Vzpomínce na Václava Havla byl věnován pořad Dopisy Olze v podání harfistky Zdeňky Šolcové, mezzosopranistky Evy Garajové a herečky Valérie Zawadské.

Do Karlovy Studánky přivezl Ensemble Lucis Vivaldiho Čtvero ročních dob. Vystoupení patronky festivalu harfenistky Jany Bouškové s koncertním mistrem České filharmonie Josefem Špačkem v Maršíkově muselo být z důvodu zdravotní indispozice bohužel zrušeno.

Šternberk roztančilo Bardolino Cestou kolem světa a Lásku nebeskou v Tančírně v Račím údolí vyzpívalo mužské vokální kvarteto Q VOX.

Orchestr Ježkovy stopy vyprodal velký sál v Rapotíně a slavnostní tečkou za festivalem se stala světová premiéra Oratoria Václava Horálka v podání souboru Musica Florea a sboru Collegium Floreum.

Roman Janků, 
ředitel festivalu
Štěpánka Šoupalová, PR