Pilot se při ní podle očitých svědků podruhé narodil. Po tvrdém přistání ale odmítl svůj počin komentovat. Divákům předvedl pár vývrtek a další prvky letecké akrobacie. Letci, kteří jeho vystoupení sledovali, tvrdí, že mu pak vynechal motor, někteří z nich však říkají, že vývrtku prostě nezvládl, protože ji dělal v nesprávné výšce.

„Když byl tak na třech stech metrech, bylo jasné, že už to nedá. V podstatě se podruhé narodil, mohl dopadnout mnohem hůř,“ prohlásil jeden z olomouckých pilotů. Poté, co se stroj zabořil do trávy, zabránili organizátoři lidem, aby se k havarovanému letadlu rozběhli. Pilot vyvázl bez zranění.

Martin Zikeš přiletěl do Olomouce na stroji PIC SIIB s anglickou imatrikulací (podobná nutnost jako poznávací značka u aut) z Moravské Třebové. Ředitel letiště Antonín Mraček ale tvrdí, že nebyl na seznamu účastníků leteckého dne. „Přiletěl se jen tak podívat,“ řekl Mraček.

Letoun za třicet tisíc anglických liber přišel při tvrdém přistání o všechny tři podvozky a měl poškozenou vrtuli. Podle odborníků je na odpis. „Má vybočený motor a pohnutá křídla,“ řekl jeden z nich.

Mezi těmi, co se k vraku dostali, byl Robert Sanetrník. Z hlíny vytáhl trubici na měření dopředné rychlosti. „Pilot přetáhl manévr. Když se chtěl dostat do vodorovného letu, už byl nízko. Do země narazil naplocho,“ tvrdí Sanetrník.

Případem se zabývá úřad pro vyšetřování leteckých nehod. „Dřív než za tři týdny závěrečná zpráva hotova nebude,“ uzavřel za vyšetřovatele Josef Procházka.