„Případů, kdy automobil překážel silničnímu provozu bylo minimálně. Řidiči nerespektovali především dopravní značení při blokovém čištění,“ konstatovala Adámková s tím, že za odtah zaplatí majitel vozu patnáct set korun. Dále pak stokorunu za každý den, kdy si vůz nevyzvedne.

Automobily odtahuje společnost A.S.A. TS Prostějov (ASA), v níž má město majoritní podíl, a také soukromá firma Auto Ondruš z Mostkovic. „Ta ale všechny automobily vozí k nám,“ vysvětlil ředitel společnosti ASA Tomáš Fajkus.

Podle něj jdou peníze vybrané z odtahů na náklady s nimi spojené. „Kromě prostor se z nich hradí také ostraha nebo pojištění. Kdybychom halu pronajali, budeme na tom lépe,“ poznamenal Fajkus.

Ne všechna města v Olomouckém kraji řeší problém automobilů překážejících blokovému čištění tak radikálně jako v Prostějově.

„Odtahy aut zaparkovaných na silnicích při blokovém čištění neprovádíme. Nikdy jsme to takto neřešili a zřejmě v dohledné době ani nebudeme,“ uvedl například šéf technických služeb ve Šternberku Jiří Neužil.

Podle ředitele olomouckých technických služeb Miroslava Petříka je velmi složité najít rozumnou míru, kdy odtahy v místech blokového čištění provést nebo ne.

„V Olomouci není schválena odtahová služba, takže šoférům odtah nehrozí. Chápu, že ve městech, kde odtahy ve větší míře fungují, mohou vzniknout dohady ohledně jejich zneužívání. Na jednu stranu se řidiči stojící v místě blokového čištění dopouštějí přestupku, druhá věc je ale odpovídající míra jejich potrestání. My to zatím řešíme pokutou,“ řekl Petřík.

„Šoférům se snažíme vyjít vstříc i tím, že při čištění uzavřeme pouze část silnice nebo jen jednu stranu. Míst k parkování je pak dostatek,“ podotkl.

Auta stojící v úseku blokového čištění neodtahují ani v Přerově. „Většinou máme co do činění s vozidly vyšší cenové kategorie, které ale neodtahujeme, protože naše odtahová služba nesplňuje příslušné parametry. V tuto chvíli zpracováváme projekt, který by tento problém řešil,“ přiznal ředitel přerovských technických služeb Pavel Suchánek.