VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Olomouce do Koutů přímo, rychle a pohodlně už od června

Olomoucký kraj - Cestující v Olomouci nasedne do vlaku a za necelou hodinu a půl ze stejné soupravy vystoupí mezi jesenickými vrcholy v Koutech nad Desnou. Tak bude už za čtvrt roku vypadat doprava mezi údolím Desné a krajskou metropolí.

8.3.2016 1
SDÍLEJ:

Moderní soupravy ČD RegioPanter zatím pustí elektřina z Olomouce jen do Šumperka. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

 Od června spojí sever Šumperska a Olomouc přímé vlaky.

Umožní to elektrifikace trati mezi Šumperkem a Kouty, kde od června začnou jezdit soupravy tažené elektrickou lokomotivou.

Údolí Desné čeká od poloviny roku dopravní revoluce.

Díky elektrifikaci devatenáct kilometrů dlouhé železnice bude namísto motorových vozů jezdit mezi Kouty a Šumperkem sedmnáct párů elektrických vlaků.

Většina spojů bude přímých do či z Olomouce. Nadto budou Zábřeh a Velké Losiny spojovat ve špičkách další čtyři páry vlaků.

„Osobní vlaky pojedou denně přibližně v hodinovém intervalu zhruba o půl ze Šumperku. Zpět od Koutů přijedou do Šumperku na půl. Dopoledne bude interval dvouhodinový," přiblížil Martin Konečný, dopravní specialista organizace KIDSOK, která má v Olomouckém kraji na starosti veřejnou dopravu.

Nový vlak ČD RegioPanter v Olomouci

Dráhy plánují, že na modernizovanou trať z Olomouce do Koutů nad Desnou nasadí soupravy RegioPanter. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Na cestě i přes dvě hodiny

Vlaky z Velkých Losin budou přijíždět do Šumperku a odjíždět z něj vždy zhruba v celou hodinu.

Díky přímému spojení se přinejmenším o několik minut zkrátí mezi Kouty a Olomoucí jízdní doba.

Dnes tato jízda zabere nejméně hodinu a 35 minut, při špatné návaznosti i přes dvě hodiny.

„Tady v horách není práce. Pokud by dojíždění trvalo kratší dobu, pro lidi by bylo dostupnější najít si uplatnění třeba ve velkých továrnách v Mohelnici," míní Karel Špaček, který nyní dojíždí do zaměstnání do Šumperku.

Změny v autobusových spojích

Nový model železniční dopravy budou doprovázet i změny jízdních řádů autobusů.

Na lince ze Šumperku do Velkých Losin ubydou čtyři spoje, linku, která končí v Koutech, plně nahradí vlaky.

Velkých změn dozná též doprava do Sobotína. Původně zde měly vlaky od června jezdit pouze o prázdninových víkendech, nyní je ve hře varianta dvou párů vlaků navíc ve všední dny.

Vlaky zde nahradí autobusy, cestující budou z Rudoltic a Vernířovic svážet k nádraží v Petrově. Školní a zaměstnanecké spoje budou končit až v Šumperku.

Autor: Petr Krňávek

8.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První finále extraligy: VK Agel Prostějov (ve světlé) - VK UP Olomouc
60

Bravo! Olomoučanky v prvním finále šokovaly Prostějov

Požár v kuchyni ve Voskovcově ulici v Olomouci
3

V olomouckém paneláku ráno hořelo

Narvaná hala nestačila. Velká Bystřice prohrála bitvu o titul

Výhra o dva a více gólů proti Strakonicím a baráž s Hranicemi. Vysněný scénář se však hráčům Velké Bystřice režírovat nepodařilo.

Derby Mohelnice s Holicí skončilo opět remízou, góly přišly až v závěru

Důležité sobotní utkání dvou tabulkových sousedů v boji o záchranu mezi Mohelnicí a Holicí nemělo vítěze. Stejně jako v podzimní části MSFL se oba protivníci rozešli v derby smírně.

Postupové oslavy Sigmy se odkládají. Opava i Baník vyhrály

Fotbalisté Sigmy Olomouc si na definitivní jistotu postupu do nejvyšší soutěže ještě budou muset počkat. Třetí Opava totiž zvládla své utkání v Táborsku, kde zvítězila 2:1, a před posledními pěti duely tak na vedoucí Hanáky stále ztrácí 13 bodů.

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies