VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Olomouce do Koutů přímo, rychle a pohodlně už od června

Olomoucký kraj - Cestující v Olomouci nasedne do vlaku a za necelou hodinu a půl ze stejné soupravy vystoupí mezi jesenickými vrcholy v Koutech nad Desnou. Tak bude už za čtvrt roku vypadat doprava mezi údolím Desné a krajskou metropolí.

8.3.2016 1
SDÍLEJ:

Moderní soupravy ČD RegioPanter zatím pustí elektřina z Olomouce jen do Šumperka. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

 Od června spojí sever Šumperska a Olomouc přímé vlaky.

Umožní to elektrifikace trati mezi Šumperkem a Kouty, kde od června začnou jezdit soupravy tažené elektrickou lokomotivou.

Údolí Desné čeká od poloviny roku dopravní revoluce.

Díky elektrifikaci devatenáct kilometrů dlouhé železnice bude namísto motorových vozů jezdit mezi Kouty a Šumperkem sedmnáct párů elektrických vlaků.

Většina spojů bude přímých do či z Olomouce. Nadto budou Zábřeh a Velké Losiny spojovat ve špičkách další čtyři páry vlaků.

„Osobní vlaky pojedou denně přibližně v hodinovém intervalu zhruba o půl ze Šumperku. Zpět od Koutů přijedou do Šumperku na půl. Dopoledne bude interval dvouhodinový," přiblížil Martin Konečný, dopravní specialista organizace KIDSOK, která má v Olomouckém kraji na starosti veřejnou dopravu.

Nový vlak ČD RegioPanter v Olomouci

Dráhy plánují, že na modernizovanou trať z Olomouce do Koutů nad Desnou nasadí soupravy RegioPanter. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Na cestě i přes dvě hodiny

Vlaky z Velkých Losin budou přijíždět do Šumperku a odjíždět z něj vždy zhruba v celou hodinu.

Díky přímému spojení se přinejmenším o několik minut zkrátí mezi Kouty a Olomoucí jízdní doba.

Dnes tato jízda zabere nejméně hodinu a 35 minut, při špatné návaznosti i přes dvě hodiny.

„Tady v horách není práce. Pokud by dojíždění trvalo kratší dobu, pro lidi by bylo dostupnější najít si uplatnění třeba ve velkých továrnách v Mohelnici," míní Karel Špaček, který nyní dojíždí do zaměstnání do Šumperku.

Změny v autobusových spojích

Nový model železniční dopravy budou doprovázet i změny jízdních řádů autobusů.

Na lince ze Šumperku do Velkých Losin ubydou čtyři spoje, linku, která končí v Koutech, plně nahradí vlaky.

Velkých změn dozná též doprava do Sobotína. Původně zde měly vlaky od června jezdit pouze o prázdninových víkendech, nyní je ve hře varianta dvou párů vlaků navíc ve všední dny.

Vlaky zde nahradí autobusy, cestující budou z Rudoltic a Vernířovic svážet k nádraží v Petrově. Školní a zaměstnanecké spoje budou končit až v Šumperku.

Autor: Petr Krňávek

8.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Králíkáři se nákazy nebojí, je daleko

Ilustrační foto
1

V Drahanovicích havaroval motorkář s osobním autem

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Kam o víkendu? Na veterány, rekordy v zoo či ultralehká letadla

Pravidelná porce tipů na zajímavé víkendové akce na Olomoucku.

Kuki z Úsova se vrací domů. Chytili ho v Jihlavě

Tříměsíční pobyt ve volné přírodě klokanu Kukimu končí. Svému majiteli utekl v květnu z rodinné farmy v Úsově na Šumpersku. V pátek 18. srpna ráno se ho podařilo pracovníkům jihlavské zoologické zahrady, hasičům a městským policistům chytit ve Starých Horách u Jihlavy v lokalitě Červené domky.

Hrát proti AS Řím byl zážitek, říká Vasiljev. A vyhlíží ligový debut

Třiadvacetiletý fotbalista Tomáš Vasiljev zažívá turbulentní životní období. Ale v tom dobrém slova smyslu. Ještě v červnu proháněl třetiligové obránce v dresu Uničova, pak přebral pohár pro mistra MSFL, načež si zahrál přípravu proti italskému AS Řím a nyní očekává ligový debut. To vše už jako profesionální hráč prvoligového Slovácka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení