VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zpoždění vlaků: hodina je teď běžná

OLOMOUC - Půlhodinu, hodinu a někdy i delší dobu čekají cestující na vlaky, které jezdí na trati mezi Zábřehem a Olomoucí. Soupravy jsou pravidelně zpožděné kvůli stavbě železničního koridoru, která potrvá až do listopadu.

13.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Eva Kořínková

Nejkritičtější situace je mezi stanicemi Moravičany a Červenka, kde soupravy jezdí pomalu a jen po jedné koleji několik kilometrů. Cestující jsou proto na České dráhy naštvaní. „Mám být ve dvanáct hodin v Uherském Hradišti a vlak ještě nepřijel,“ postěžoval si Zdeněk Hruboš, který na rychlík musel čekat v Olomouci o tři čtvrtě hodiny déle.

Nejhorší přitom již pasažéři mohli mít za sebou. Modernizaci kritického úseku totiž železničáři naplánovali již na jaro letošního roku. Při opravě se však trať začala kvůli nestabilnímu podloží sesouvat a práce se tak zdržely. „Další výluky začnou v březnu příštího roku, kdy zrenovujeme nádraží v Moravičanech a Lukavici,“ řekl vedoucí drážní technické skupiny v Olomouci Jaroslav Hoffman. To už by však cestujícím takové komplikace přinést nemělo.

Technický náměstek přednosty železniční stanice Olomouc František Vaverčák vysvětlil, že vlaky včas ani jezdit nemohou – je jich totiž na trati příliš mnoho. „V grafikonu je mezi vlaky minimální časová rezerva. Když pak soupravy jezdí jen po jedné koleji, vlaky mají zpoždění,“ uvedl. Častá zpoždění by pomohla vyřešit náhradní autobusová doprava, jako tomu bylo letos na jaře mezi Mohelnicí a Červenkou. Nahradit vlaky autobusy je však podle Vaverčáka komplikované. „Rozhoduje o tom generální ředitelství v Praze, které bere v úvahu nejen organizační, ale i ekonomické faktory,“ vysvětlil. Náhradní dopravu navíc musí schválit kraj, protože si dopravu osobními vlaky objednává.

Pro cestující je však důležité, aby se včas dostali tam, kam potřebují. „Hodinové zpoždění je moc, nehledě na to, že dráhy stále zdražují jízdné a jejich zaměstnanci stávkují. Když člověk někam spěchá, dostane se tam dříve pěšky než vlakem,“ řekla Jarmila Dřímalová, jejíž vlak se opozdil o desítky minut.

Rekonstrukce však prověřuje i odolnost železničářů. „Je to nápor na výpravčí, pokladní i informátory, kteří musí uklidňovat rozčilené pasažéry,“ řekl Pavel Janů, dozorčí nákladní přepravy v železniční stanici Zábřeh. „Tak velké výluky na tratích, jako jsou teď, nepamatuji,“ dodal.

Jízda ve vlaku někdy přinese neočekávané události. Napište nám na e-mailovou adresu ivo.opletal@denik.cz svoje zážitky.

 

13.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Extreme food festival v Olomouci zve na krokodýla, chilli i hmyz

Ilustrační foto
18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Olomoucká osmigólová show. Sigma se v poháru prostřílela dál

FOTOGALERIE / Z ligy rozjetý stroj na branky z Olomouce se nehodlal zastavit ani v poháru. Ve třetím kole MOL Cupu vyhrál na hřišti divizních Živanic vysoko 8:0.

Rozpadající se barokní zámek v Dlouhé Loučce zatím nezbourali

Je to sice půl roku, co se na chátrajícím zámku v Dlouhé Loučce zřítila jedna z nosných stěn, ale jednání o tom, co bude s někdejší dominantou obce, za tu dobu zásadně nepokročila.

Ženu na chodníku smetlo auto, když stála u branky domu

Šofér hyundaie zřejmě nedával pozor a najel na chodník, kde smetl sedmdesátiletou chodkyni. Náraz ji odhodil na silnici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení