VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turisty přivábí jen akční Olomouc, říkají podnikatelé

Olomouc – Podle radnice, hoteliérů i restauratérů přijelo letos do Olomouce více turistů než vloni. Ale mohlo by jich být ještě víc. Podnikatelé v cestovním ruchu tvrdí, že příliv návštěvníků by mohly podpořit pravidelné a větší akce. Čím více totiž bude město přes sezónu pulzovat, tím atraktivnější pro ně bude.

30.8.2010 26
SDÍLEJ:

Svátky města Olomouce: průvod ke cti svaté PavlínyFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Podle dat Českého statistického úřadu navštívilo za druhé čtvrtletí Olomoucký kraj téměř čtyřicet tisíc zahraničních turistů, což znamená, že do regionu přijelo o pět procent hostů více než loni. Lehce narostl také počet domácích turistů.

Jak to vypadá s návštěvníky přímo v krajském městě?

„Zatím nemáme přesná čísla, ale podle několika indikátorů můžu říct, že se počet turistů oproti loňsku zvýšil. Můžeme předpokládat, že když je nárůst v celém regionu, tak bude i v jeho největším městě. Signalizuje nám to také obrovský zájem o Olomouc region card, které se prodalo mnohem více než loni. Také průzkum, který jsme dělali přímo ve městě, ukázal, že se v něm pohybuje více jak zahraničních, tak i tuzemských návštěvníků,“ popsal Josef Línek, vedoucí odboru vnějších a vnitřních vztahů magistrátu města.

Sezona? Spíše vydařená

Slibnou sezónu hlásí také majitelé hotelů a restaurací. Shodují se, že po pomalém rozjezdu sezony její blížící se konec naznačuje o něco lepší výsledek než v minulém roce.

„Cítíme, že se u nás objevuje větší počet turistů než loni. Letní měsíce jsou vždy vytíženější. Sezona se mi tedy zatím jeví jako vydařená,“ podotkla Petra Višňovská, zástupkyně majitelky společnosti, která provozuje hotel Gól v Olomouci.

Podobně komentuje letošní sezonu také spolumajitel hotelu Arigone Zdeněk Vránek. Před prázdninami to podle něj vypadalo hůř.

„Ale k jejich konci začínáme být optimističtější. Pomalý rozjezd způsobilo to, že nám ubylo manažerů na cestách, kteří odjeli na dovolené, a než se ubytovali turisté, tak to chvíli trvalo. Nyní ale musím říct, že sezona vypadá lépe než ta předchozí. Snažíme se pro to něco dělat. Nemůžeme sedět s rukama v kapsách a láteřit, že nikdo nejezdí,“ popsal Vránek.

Podle něj i dalších hoteliérů a restauratérů by podpořilo příliv turistů do města, pokud by se o prázdninách v Olomouci konaly atraktivní kulturní i sportovní události.

„Počty hostů nám zvyšují všechny akce, které se ve městě konají. Jakékoli hudební či divadelní festivaly, Flora nebo různá mistrovství jsou pro nás dobré. Vzpomínám si, že když hrála Sigma poháry, tak fanoušci ze zahraničí si k nám chodili posedět nebo se najíst. Jsme totiž klasickou českou hospodou a cizinci se právě do takové chtějí podívat,“ poznamenal majitel restaurace Drápal František Lorenc.

Odfajfknout si památku a pryč

Doplnil také, že právě o prázdninách by mělo město žít, a tak návštěvníky do svých zákoutí a hospůdek lákat.

„Turisté se mohou do Olomouce přijet podívat na památky a odfajfknout si, že viděli jednu zapsanou na seznam Unesco. Pokud je tady ale nic jiného neudrží, tak si projdou náměstí a pojedou jinam. Proto jsou především různé akce šancí, jak lidi naučit se do města vracet,“ řekl Lorenc.

Stejně tak i ředitelka hotelu Business Alley Zuzana Vajdíková tvrdí, že krajská metropole musí pulzovat, aby měli návštěvníci pocit, že je ve městě živo a nenudí se.

„Nesmí však jít jen o nárazové akce, ale měly by se pravidelně opakovat, aby si na ně lidé zvykli a jezdili do Olomouce každý rok. Také by se měly festivaly i výstavy lépe propagovat, aby se o nich dozvěděli i lidé v zahraničí. Olomouci si to zaslouží,“ uvedla Vajdíková.

Radnice chce přidat akce

Podle náměstka primátora Jana Holpucha se radnice letos ve spolupráci s různými organizátory kulturních i sportovních akcí pustila do pořádání několika významných událostí.

„Chceme tak využít potenciál města. V Olomouci funguje nový informační systém, osadili jsme památky infotabulemi, turisté mohou chodit pro rady do nově opraveného a moderního infocentra. Jedním ze stěžejních témat cestovního ruchu bylo také udržet turisty ve městě. Aby tady přenocovali,“ uvedl Holpuch.

Jakým způsobem toho chce radnice dosáhnout? Co chce turistům nabídnout, aby si ve městě zařídili ubytování?

„Jsou to právě několikadenní akce, například Svátky města, při kterých byl součástí programu i půlmaratón, festival flamenca, oslavy maršála Radeckého nebo Dny evropského kulturního dědictví. Letos poprvé jsme také začali s Olomouckými divadelním prázdninami, což je divadelní festival. Do budoucna bychom chtěli počet akcí zvýšit a stávající rozvíjet,“ doplnil Holpuch.

Autor: Lucie Bukvová

30.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 26
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Trenér Sigmy Václav Jílek
32

Fotbal tady konečně začíná dýchat, radoval se Jílek a chválil diváky

Americký bombardér B-52 na Dnech NATO na mošnovském letišti
16

Nad Olomouckem budou burácet stíhačky i americké bombardéry

Naštvaný fanoušek rozbil v Olomouci okno bytu, pak se majitelce omlouval

Jediný incident musela řešit policie v souvislosti s bezpečnostním opatřením kvůli nedělnímu fotbalovému utkání mezi Sigmou Olomouc a Zbrojovkou Brno.

Divočina v olomouckém baru: běsnící host zmlátil bratra, pak demoloval zahrádku

Hádka mezi dvěma bratry se strhla v neděli v podvečer v jednom z olomouckých barů a skončila surovým napadením.

Obrat ve Slavoníně. Kalvoda tam trénovat nebude

Ještě před pár dny to vypadalo, že FK Slavonín, účastníka olomoucké fotbalové 1. A třídy, povede známý trenér Leoš Kalvoda.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení