Na šedesátikilome­trovém úseku běží čtyři stavební akce.

Nejdále práce pokročily ve stanici Jeseník.

„Její modernizace je stavebně hotová, nyní zde probíhá aktivace zabezpečovacího zařízení. Ve směru Mikulovice – Jeseník již vlaky jezdí," sdělila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

V plném proudu je rekonstrukce stanice Hanušovice a také stavba na úseku Hanušovice – Bludov, která se zimní přestávkou běží od loňského roku.

„V těchto dnech probíhají práce mezi Hanušovicemi a Bohdíkovem a dále směrem na Rudu nad Moravou," upřesnila Kateřina Šubová.

„Stavba je zhruba ve své polovině a ukončena by měla být 3. října letošního roku. Zkrácení termínu nepředpokládáme," dodala.

Vyšší rychlost, komfort a bezpečnost

Před několika týdny ožil stavebním ruchem i úsek mezi Jindřichovem a Lipovou lázněmi.

Zde mělo být původně hotovo již loni, vybraná firma ale akci nezvládla a práce v podstatě ani nezahájila.

Správa železnic tak musela v opakovaném výběrovém řízení vybrat nového zhotovitele.

Díky masivním zásahům do železniční infrastruktury budou moci vlaky zejména mezi Hanušovicemi a Bludovem jezdit vyšší rychlostí.

Na nádražích se bude cestujícím díky novým peronům do vlaků lépe nastupovat a vystupovat. Zvýší se také bezpečnost dopravy.

Velkou modernizací na druhou stranu horská trať ztratí část svého kouzla.

„Chápu, že doba jde dopředu a železnice nemůže ustrnout. K cestování tady ale patřil i kus romantiky, která bohužel mizí," poznamenal železniční fanoušek Jan Borek.

Mezi Bludovem a Jeseníkem je v současnosti zavedena výluka, cestující vozí autobusy. Vlaky by se na opravenou železnici měly vrátit v říjnu.

Přímé vlaky z Olomouce

Trať do Jeseníku je již druhou, která na Šumpersku v poslední době prošla rozsáhlou modernizací.

Loni se od základů změnila železnice do Koutů.

Nově ji lemuje trolejové vedení, které umožní vedení přímých elektrických vlaků z Koutů do Olomouce. Začít jezdit by měly od letošního prosince.