Z přihlášených jedenácti uchazečů nakonec město vybralo sdružení společností Firesta, IDS Olomouc a Dopravní stavby Brno, které nabídlo nejnižší cenu, a to 194,6 milionů korun včetně DPH.

Nikdo z účastníků tendru se proti rozhodnutí neodvolal a pracovníci stavebních firem tak za zhruba dva týdny zahájí pokládku samotného tramvajového tělesa.

Stavebníci slibují, že práce jsou schopni mít hotové za 159 dní, tedy do října letošního roku.

„Vítězné sdružení firem nám nabídlo velice rychlý termín provedení, nicméně my jim do toho budeme zasahovat a budeme jim určovat, kdy je možné udělat odbočení z třídy 17. listopadu směrem do lokality Šantovka a ve kterých dnech budou moct přetnout Velkomoravskou. Budeme se snažit, aby to bylo v prázdninové měsíce. Může se stát, že tento čas se o něco natáhne," uvedl Ivo Vlach, náměstek olomouckého primátora.

V současnosti se dokončují potřebné zásahy v terénu, za zhruba 14 dní se začne pracovat na samotném tramvajovém tělese.

„S vybranými firmami nyní začneme připravovat organizací prací a podrobnosti průběhu stavby," poznamenal náměstek Vlach.

Trasy tramvaje na Nové Sady a Povel

Na zahájení přijedou Švýcaři

Na stavbu tramvajové trati přispívá významnou měrou grant z Programu švýcarsko-české spolupráce ve výši téměř 225 milionů korun.

Protože se do Olomouce, kde v současnosti pokračuje akce s názvem Švýcarské jaro, chystají také zástupci alpského státu, radní počítají s jejich účastí při slavnostním poklepání startu výstavby.

Zatím se hovoří o 11. dubnu, kdy by se oficiálně zahájila dlouho očekávaná investice.

Tramvajová trať, na které se počítá se zahájením zkušebního provozu ještě letos na začátku zimy, v první etapě skončí za křižovatkou ulic Velkomoravská a Rooseveltova, u začátku ulice Trnkova.

V budoucnu se počítá s prodloužením kolejí po ulici Zikova až na Schweitzerovu ulici.

V plánu, který však dosud nemá žádnou konkrétní podobu, je také pokračování tramvajového ramene dále na ulici Jižní.

Proti stavbě tramvajové trati přes území budoucí Šantovky v minulosti vystoupilo několik odpůrců. Například olomoucká odnož Hnutí Duha poukazovala na předřazenost projektu či upozorňovala na špatné trasovaní skrze málo osídlenou oblast namísto vedení trati přes ulici Rooseveltova, což umožňuje současný územní plán. Začátku stavby ale již nic nebrání.

SOUVISEJÍCÍ: Tato tramvaj bude jezdit na Nové Sady. Je v Česku jedinečná