VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvají na Nové Sady? Radnice začne plánovat trasu

Olomouc – Nová tramvajová trať na Nové Sady by už konečně mohla získat konkrétnější kontury. Na olomouckém magistrátu totiž začnou nyní intenzivně kreslit, jednat a chystat projekt, na který chtějí radní stihnout získat evropské dotace.

10.6.2009 18
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

O nové trase na Nové Sady a k sídlišti Povel se hovoří už několik let. Trať má přivést tramvaje do hustě zastavěné jižní část města, ale také propojit novou čtvrť Šantovka, která vznikne na místě bývalého areálu Mila.

Magistrát začal s prvními analýzami a předpokládané investice na stavbu novosadského tramvajového okruhu odhaduje kolem tří set padesáti milionů korun. Peníze, které může radnice dostat z Evropské unie, představují většinu z nákladů. Možnost podání žádosti o ně však vyprší za čtyři roky.

„V pondělí jsme rozhodli, že začneme kreslit, počítat, připravovat evropský projekt, jednat se soukromým developerem Šantovky, a tak dále. Možností vedení trasy je ale ještě poměrně hodně,“ sdělil primátor Olomouce Martin Novotný (ODS).

"Buď bude trať končit u Mountfieldu nebo se dostaneme až na Zikovu," uvedl primátor.

Šantovka má být zapojena do tramvajové sítě od Velkomoravské ulice, nikoliv tedy od tržnice ze třídy Svobody. Radní totiž chtějí, aby spojnice nevedla z již tak vytíženého centra.

Samotná podoba nové tramvajové trasy bude podle představitelů města záležet i na tom, jak budou probíhat jednání s vlastníky dotčených pozemků. Na radnici se také mluví o možném podílu investora projektu Šantovka na stavbě nová tramvajové trasy.

„Jedná se o tom, že se bude jednat. Čekáme až nás město osloví. Zatím se spolupráci nebráníme. Nevíme však jak konkrétně by měla vypadat,“ uvedl mluvčí projektu Šantovka Juraj Aláč.

Podle náměstka primátora Ladislava Šnevajse by město mohlo získat z Bruselu až osmdesát pět procent celkových realizačních nákladů. Musí však stihnout zpracovat projekt nejpozději do roku 2013, kdy musí být žádosti o dotace kompletní.

Na novou vozovnu peníze nestačí

Podle primátora by Olomouc potřebovala zhruba trojnásobně větší objem peněz na vypořádání se s dalším problémem, který se městské dopravy týká: stavbu nové tramvajové vozovny. Na ni je však zapotřebí jedna až půl druhé miliardy korun.

„Kdybychom měli šanci získat víc peněz, řešili bychom depo dopravního podniku. Na to ale tři sta milionů nestačí,“ dodal Novotný.

Autor: Veronika Kolesárová

10.6.2009 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Králíkáři se nákazy nebojí, je daleko

Ilustrační foto
1

V Drahanovicích havaroval motorkář s osobním autem

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Kam o víkendu? Na veterány, rekordy v zoo či ultralehká letadla

Pravidelná porce tipů na zajímavé víkendové akce na Olomoucku.

Kuki z Úsova se vrací domů. Chytili ho v Jihlavě

Tříměsíční pobyt ve volné přírodě klokanu Kukimu končí. Svému majiteli utekl v květnu z rodinné farmy v Úsově na Šumpersku. V pátek 18. srpna ráno se ho podařilo pracovníkům jihlavské zoologické zahrady, hasičům a městským policistům chytit ve Starých Horách u Jihlavy v lokalitě Červené domky.

Hrát proti AS Řím byl zážitek, říká Vasiljev. A vyhlíží ligový debut

Třiadvacetiletý fotbalista Tomáš Vasiljev zažívá turbulentní životní období. Ale v tom dobrém slova smyslu. Ještě v červnu proháněl třetiligové obránce v dresu Uničova, pak přebral pohár pro mistra MSFL, načež si zahrál přípravu proti italskému AS Řím a nyní očekává ligový debut. To vše už jako profesionální hráč prvoligového Slovácka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení