Dorazili však také řidiči ve wartburzích, barkasech a dalších vozidlech z koncernu IFA. Čekal na ně kulturní program, stanoviště s náhradními součástkami a co víc, mohli si vyměnit řadu zkušeností či zážitků.

Na auta se přišli podívat také jejich obdivovatelé, kteří však žádný zrovna nevlastní. Nejeden si však na své jízdy trabantem dosud dobře pamatuje.

„Trabanta někdy ve svém životě řídil snad každý. Taky s ním mám zkušenosti, jezdili jsme s ním do hospody. Pamatuji si, že jsme přidělali z boku jednu kliku navrch, dveře však byly jen nakreslené. To se pak lidé divili když chtěli nastoupit," vzpomínal s úsměvem Zdeněk Soldán, který se podle svých slov v sobotu dostal na sraz náhodou.

Stejně tak náhodná setkání zažila také řada řidičů na silnicích Prostějovska. Kolem deváté hodiny ráno totiž dlouhá a hlučná kolona vyrazila ve spanilé jízdě směr Konice.

Zpátky se vozy, kterých bylo podle organizátorů něco přes dvě stě, už dostávaly ve skupinkách po dvou či po třech.

Byly mezi nimi německé hasičské auto, automobil s ohromným nápisem Bavlnka ale také trabanty upravené do sportovní podoby.

Naopak Pavel Stránský z Brna přijel s vozidlem, které spíše poskytovalo komfort posádce. Jednalo se totiž o kabriolet, navíc s původním interiérem.

„Auto má osmadvacet let, ještě není tedy veteránem. Zatím jsem s ním nebyl na jízdu v zahraničí, ale motor je po generálce, takže bych si na to troufl. Třeba na vyjížďku do Alp," sdělil muž.

Připomněl zároveň, že pořízení trabantu nemusí být úplně levná záležitost. Ve výsledku za tento automobil v dobrém stavu člověk může dát více, než za ojeté auto z bazaru.

„Je na to například webová stránka www.mobile.de. Zde jsou k mání za v přepočtu osmdesát tisíc korun," prozradil.