VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šantovka: diskuse i nové vizualizace. Podívejte se

Olomouc - Jediné „fuj“ zaznělo v úterý večer na premiérové veřejné diskusi k první etapě budoucí olomoucké čtvrti Šantovka, která má vyrůst místo bývalého Mila. Olomoučané se v sále budovy ANAG na Kollárově náměstí ptali zástupců investora, ale i architektů či zástupců města.

16.6.2010 49
SDÍLEJ:

Vizualizace obchodního a společenského centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt ŠantovkaFoto: Zdroj: Projekt Šantovka

VIZUALIZACE VE VĚTŠÍM ROZLIŠENÍ NÍŽE

Po hodinovém představení první části projektu – obchodní galerie, začala beseda s obyvateli, kteří se ptali například na tramvajové napojení, na výškovou úroveň budov či na důvod, proč se má stavět v záplavové oblasti.

V sále mezi zhruba stovkou příchozích seděla také třiaosmdesátiletá Eliška Blažejová, která je bývalou obyvatelkou mlýna, který stával u Mlýnského potoka a v blízkosti areálu zbourané průmyslové zóny u tržnice.

„Nelíbí se mi to, jak můžou začít stavět v této oblasti? Vymýšlejí věžáky a přitom tam na to není terén,“ myslí si.

Během celého sezení několikrát kroutila hlavou nad odpověďmi, kterými představitelé projektu i města odpovídali na nejrůznější dotazy.

Peníze na tramvaj: od Švýcarů nebo z úvěru

Členové občanského sdružení Za krásnou Olomouc položili několik dotazů, mezi nimi na tramvajové napojení Šantovky.

„Nemyslíte si, že řešení tramvajové trati přes Velkomoravskou je velmi těžko realizovatelné? Musíte překročit nejen železniční přejezd, ale také Velkomoravskou, kde vznikne další velká křižovatka,“ zazněl dotaz ze sdružení.

„Nechali jsme si vytvořit dopravní studii od expertů, která dokládá, že při frekvenci, která v této ulici je, to nebude až takový problém,“ sdělil Marek Černý, vedoucí oddělení koncepce dopravy při olomouckém magistrátu.

Vizualizace obchodního a společenského centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt Šantovka
Vizualizace obchodního a společenského centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt Šantovka

Kolem tramvajové trati se točily i jiné informace. Olomoucký primátor s její výstavbou počítá za každou cenu.

„V otázce financování se nám nabízejí dvě alternativy. První je, že se na ni pokusíme získat peníze prostřednictvím švýcarských fondů, a pokud by nevyšla tato varianta, jednali jsme o této investici s Evropskou investiční bankou, která by nám pro tento účel poskytla úvěr z balíku, který již máme dohodnutý,“ vyslovil se Martin Novotný, který publiku dal jasně najevo, že investoři neměli a nemají jednání s městem vůbec jednoduchá.

Rozmístění objektů obchodního centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt Šantovka

Bude obchodní galerie úspěšná?

Řadu dotazů položila také Ivana Šimonová, Olomoučanka, kterou zajímalo například, jestli si investoři nechali udělat studii o maloobchodním prodeji v Olomouci či proč se bude stavět v záplavové oblasti.

Odpověď na druhou otázku podal Martin Krupauer, architekt z Atelieru 8000, který se podílí na podobě nové obchodní galerie společně s londýnským studiem Benoy.

Podle jeho slov projekt s veškerými záležitostmi v otázce povodní počítá.

Odpověď na první otázku ohledně vypracované tržní studie příliš nerozšifroval člen představenstva společnosti SMC Development, která je investorem.

„Jedná se o složitý materiál, ovšem bavíme se o soukromém majetku a myslím si, že kdybychom neměli záruku, že bude galerie úspěšná, nedostali bychom ani úvěr a vůbec bychom se do této akce nepouštěli,“ řekl Luděk Schmidt.

Vizualizace obchodního a společenského centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt Šantovka
Vizualizace obchodního a společenského centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt Šantovka
Vizualizace obchodního a společenského centra Galerie Šantovka. Zdroj: Projekt Šantovka

Univerzita: Sál v Šantovce bychom využili

Další otázky z publika se týkaly například výškového řešení plánovaných budov, přičemž podle odpovědí architektů bude nejvyšší bod galerie ve výšce necelých dvaceti pěti metrů.

Stejně tak obyvatele zajímal biokoridor, potřeba multikina a kapacita velkého sálu.

„Pokud bude mít více než pět set míst, univerzita by ho mohla využívat,“ naznačil Rostislav Hladký, kancléř Univerzity Palackého v Olomouci, který se však za svou nabídku investorům dočkal od části publika bučení a výkřiků „fuj“.

Autor: Veronika Kolesárová

16.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 49
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Michal Pekárek

Pekárek: Na tuto úroveň už by se basket v regionu těžko vracel

Letní škola pro učitele v Hrubé Vodě na Olomoucku
5

Pedagogové se učí, jak připravit výuku tak, aby mělo šanci učit se každé dítě

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Cestu parkem během Flory umožní průchodky, návštěvníci získají slevu na MHD

Letní etapa květinové výstavy Flora Olomouc nabízí možnost získat zdarma jízdenku na městskou hromadnou dopravu. Nový a přehlednější bude také systém průchodů přes Smetanovy sady, které se během květinových výstav lidem bez platné vstupenky uzavírají.

Zákaz koupání na přehradě stále platí. Chceme znát viníka, zní z Mostkovic

Krajská hygienická stanice, ta lidi bydlící kolem Plumlovské přehrady ani rekreanty věru nepotěšila. Ve středu totiž zveřejnila informaci, na kterou čekaly od konce minulého týdne tisíce lidí: o stavu vody v přehradě. A překvapení se nekonalo: po předchozím měření před necelými třemi týdny hygienici opět udělili vodě v přehradě pětku - tedy zákaz koupání.

Komise vybírá ze sedmi zájemců na post ředitele olomoucké filharmonie

Celkem sedm uchazečů se zajímá o post ředitele Moravské filharmonie Olomouc (MFO). Výběrová komise má přihlášky na stole, rozhodnout by měla koncem září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení