VYBERTE SI REGION

R46 po úpravě svodidel? Rychlost by měla zůstat dál snížená, tvrdí odborníci

Olomoucký kraj – Po většině trasy „hanácké dálnice" už se táhnou lesklé linky dvojitých svodidel a mnoho řidičů se těší na "stotřicítku". Někteří odborníci by tam ale naopak uvítali nižší hodnotu.

7.5.2012 12
SDÍLEJ:

Omezení rychlosti. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Dostál

Problém, který přetrvá jsou totiž poloměry zatáček a jejich klopení, případně absence připojovacích pruhů.

„Do doby, než budou dobudovány připojovací pruhy a opraven povrch vozovky, nevidím návrat stotřicetikilo­metrové rychlosti jako šťastné řešení," prohlásil Miroslav Charouz, krajský koordinátor BESIP.

Obává se nezodpovědných řidičů.

„Pokud se povolí tato rychlost, rázem většina jede sto čtyřicet či sto padesát, ostatně to známe z D1. Na rozdíl od dálnice ovšem má R46 dosti nepřehledné úseky, mám na mysli zatáčky u Prostějova a množství horizontů s poměrně krátkým výhledem,"podotkl Charouz. 

Podle něj je omezení rychlosti na sto kilometrů na podobných úsecích v Německu zcela běžné.

„S ohledem na parametry zatáček, příkrých stoupání a hustotu provozu vidím reálnou rychlost někde okolo sto deseti kilometrů v hodině. Ti zkušení by totiž měli být natolik ohleduplní a pochopit, že ne všichni účastníci jsou vyježdění profesionálové a ztráta času při mírně pomalejší jízdě, než je ta dálniční, je skutečně pouhých několik minut, ale za vyšší bezpečnost to určitě stojí," pokračoval odborník na bezpečnost silničního provozu.

Zvýšená svodidla však vítá.

„Určitě přispějí k lepšímu komfortu jízdy, už například z hlediska možnosti oslnění protijedoucích řidičů, zvýšená pevnost dvojitého svodidla by měla eliminovat možnost přejetí do protisměru, zejména těžších vozidel," uzavřel Charouz.

Stotřicítka ve dvou krocích

Podle krajských úředníků by se měla na rychlostní silnici stotřicítka vrátit ve dvou krocích.

„Silničáři s výměnou svodidel skončí v polovině června. Ředitelství silnic a dálnic poté bude iniciovat navýšení povolené rychlosti, prozatím na 110 kilometrů za hodinu," uvedl mluvčí kraje Ivo Heger. Ani po kompletním dokončení však kraj nepočítá se stotřicetikilo­metrovou rychlostí po celé trase.

„Důvodem jsou právě špatně řešené nájezdy, jejichž přebudování bude finančně podstatně nákladnější," podotkl Heger.

Zapeklitý most u Držovic

Největší vrásky dělá silničářům sjezd u křížení v Držovicích.

„Zde je už projekt připraven. Tato stavba je však kvůli špatnému stavu mostu finančně velmi nákladná," vysvětlil před časem Martin Smolka, ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic.

U mostu už totiž není možné přidat po stranách další pruhy a musel by se tedy postavit celý znova. Znamenalo by to investici až tři sta milionů korun.

Autor: Pavel Moš

7.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

Firma Skytoll žádá ÚOHS, aby Kapsch nesměl vybírat mýto

Firma Skytoll, která vybírá mýto na Slovensku, rázně promluvila do další budoucnosti českého mýtného systému. Jak zjistil magazín Dotyk, v pátek na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) poslala návrh, aby bylo ministerstvu dopravy zakázáno využívat služeb rakouské firmy Kapsch.

VIDEO: Naganský expres zakotvil u Olomouce, na celodenní pauzu

Olomouc - Bývalé vládní letadlo TU 154, které v roce 1998 přivezlo zlaté hokejisty z olympiády v Naganu, se stěhuje z letiště v Praze-Kbelích do muzea v Kunovicích. Jeden z největších silničních transportů v historii ČR nazvaný Velký přelet projel v sobotu ráno až k Olomouci, kde bude mít celodenní oddych před další cestou na Slovácko.

Rakušané se utkali na Hané s Prušáky. Po 150 letech od památné bitvy

Olomoucký kraj - Památnou prusko-rakouskou bitvu, která se odehrála v roce 1866 u Tovačova, připomněla v sobotu odpoledne bitevní ukázka na motivy událostí z 15. července 1866. Ještě předtím se uskutečnil pietní akt u pomníku obětem. Na akci zamířily davy lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies