Namísto jednoho jízdního pruhu, do něhož je před křižovatkou svedený provoz, vzniknou dva. Přibude i nové svislé a vodorovné značení.

Podle mnohých motoristů na rondelu u Globusu dochází k potížím, které vznikají kombinací neznalosti řidičů, ale také samotnou stavbou křižovatky.

„S rondelem by se mělo určitě něco udělat. Mnoho lidí se mě na průjezd tímto místem ptá. Chyba je jak na straně některých řidičů, ale také situace v samotné křižovatce není dobrá. Například rondel na silnici na Velkou Bystřici má také více pruhů, ale je tam jasně vyznačeno, jak se mají vozidla řadit a funguje to tam bez problému,“ řekla Pavla Nezhybová, majitelka jedné z olomouckých autoškol.

Právě svedení dvou jízdních pruhů do jednoho před kruhovým objezdem je v očích krajského koordinátora BESIPu Miroslava Charouze hlavní příčina komplikací.

„Byl bych rád, pokud by se podařilo využít obou jízdních pruhů na komunikacích, které vedou ke křižovatce. Nyní jsou svedeny do jednoho a vytváří se tam jakýsi „špunt“. Řidiči neumějí zipovat, tvoří se zde kolony, začínají pracovat nervy. Následně se před nimi otevře obrovská křižovatka,“ řekl Charouz, který pozitivně hodnotil řešení kruhového objezdu na silnici na Velkou Bystřici či rondelu v Holici na Přerov.

Začít stavět mají do prázdnin

Obdobně bude po zásahu stavebníků vypadat i kruhová křižovatka u Globusu.

„Půjde o změnu uspořádání jízdních pruhů. Řidiči budou moct vjíždět do křižovatky dvěma jízdními pruhy, přičemž krajní pruh bude sloužit jako takzvaný bajpás, tak jak je to například na Lipenské. Pro zajištění správného řazení do jízdních pruhů doplníme portály s velkoplošným dopravním značením. Upraví se vodorovné dopravní značení a doplnění bezpečnostní prvky,“ vyjmenoval Martin Smolka, ředitel oblastní správy Ředitelství silnic a dálnic Olomouc.

Rondel u Globusu. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

V současnosti se vypracovaná technická studie a připravuje se projektová dokumentace a výběrové řízení na zhotovitele. Stavět by se mělo začít ve druhém čtvrtletí příštího roku.

„Podklady, které mám od dopravní policie, ukazují, že za rok se zde stane čtyřicet dopravních nehod, z nichž v naprosté většině jde o srážku zezadu následkem nedobrždění,“ poznamenal Smolka s tím, že ke stavebnímu zásahu dojde kvůli chybějící části obchvatu Olomouce, který měl vést na Křelov.

Se slibem úpravy zmíněné křižovatky přišel ministr dopravy Pavel Dobeš při své nedávné návštěvě v Olomouckém kraji. Investici v hodnotě 16 milionů korun potvrdil v týdnu i tiskový mluvčí Dobešova rezortu Martin Novák.

„Peníze půjdou z národních zdrojů, investorem bude Ředitelství silnic a dálnic. Primárně jde o rozšíření této kruhové křižovatky tak, aby více vyhovovala bezpečnějšímu provozu,“ uzavřel Novák.

Rondel u Globusu. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč