VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další rekonstrukce centra: není zájem

OLOMOUC - Olomoucká radnice zrušila veřejnou obchodní soutěž na projektanta, který jí měl připravit poklady pro rozsáhlé opravy tramvajové trati, inženýrských sítí a povrchu vozovek v ulicích 8. května a 1. máje v historickém centru města.

1.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Do tendru se totiž přihlásil jediný zájemce, ale radní chtějí mít možnost výběru. Vypíšou proto nové klání. Vedení města si vysvětluje nezájem o zakázku současným stavebním boomem.

Nezájem ze strany architektů je možné přikládat také nedostatečné prezentaci celého výběrového řízení. „Každý úkol, který prospěje obnově a regeneraci města, je pro projektanty zajímavý a mají o něj zájem, záleží samozřejmě na podmínkách soutěže a také na tom jak, byl projekt prezentován odborné veřejnosti, jestli to bylo dostatečné,“ uvedl pro Deník olomoucký architekt Miroslav Pospíšil, který má na svém kontě například přestavbu nové budovy krajského soudu.

„Ještě před dvěma či třemi lety se projektanti o zakázky prali. Nyní poptávka po jejich službách výrazně převyšuje nabídku, což je obrazem stávající stavební aktivity. O nové soutěži se budeme snažit více informovat,“ řekl dnes novinářům primátor Martin Novotný. „Obecně je v poslední době skutečně velký stavební boom, ale o atraktivní a dobře prezentované nabídky je určitě mezi projektanty zájem,“ dodal Pospíšil.

Podle náměstka primátora Martina Majora zrušením soutěže radnici nevzniknou problémy ve vztahu k plánovanému zahájení investice. Město chce začít s opravami ulic, které si vyžádají podle prvních odhadů asi 170 až 180 milionů korun, v roce 2009. Příští rok se město pokusí získat na akci dotaci z EU.

Ulice 8. května a 1. máje navazují na Denisovu a Pekařskou ulici, které město nechalo opravit před nedávnem. Ulicemi prochází stejně jako již opravenými úseky jedna ze dvou tramvajových větví vedoucích z hlavního vlakového nádraží do centra města.

V době oprav Denisovy a Pekařské ulice, které trvaly od začátku března do konce srpna, nejezdily po trati od vlakového nádraží do historického centra města tramvaje. Náklady této investice přesáhly 105 milionů korun.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika

1.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš.

Stopy k tajné Babišově nahrávce vedly do Olomouce

Muže, který se nemohl dostat ven z řeky Moravy, zachraňovali ve středu odpoledne olomoučtí hasiči.
12

Z řeky Moravy v Olomouci zachraňovali muže

Na Sigmě se podepisovaly smlouvy. Čtyři hráči prodloužili kontrakt

Nejen na hřišti, ale také v manažerské rovině se nyní daří fotbalové Olomouci.

Opilá řidička bourala dva dny po sobě. Pokaždé byla úplně namol

Pořádně popito měla žena, které policisté po nárazu do jiného auta zabavili řidičák. Za volant však sedla druhý den znovu a opět úplně namol. Vůz nezvládla a skončila na střeše. 

Tunelem pod Sedlem měly už deset let jezdit auta. Zbyl z něj pouhý sen

VIZUALIZACE / VIDEO / Z Olomouce do Jeseníku za něco málo přes hodinu, bez popojíždění za kamiony, v zimních měsících bez sněhu a závějí. Tak mělo už deset let vypadat cestování mezi jižní a severní částí Jeseníků.

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení