Ne všude však řidiči můžou více šlápnout na plyn.

Úsek mezi Olomoucí a Prostějovem, dřív R46, je sice nyní oficiálně přeznačen na dálnici D46, nejvyšší povolenou rychlostí ale stále zůstává 110 kilometrů v hodině.

„Kvůli zachování bezpečnosti silničního provozu zde zůstala původní rychlost. Na tomto úseku nejsou pro vyšší rychlost optimální rozhledové poměry v zatáčkách, chybí připojovací a odbočovací pruhy a s tím souvisí nebezpečí srážky vozidel. Navíc zde chybí odstavný pruh pro automobil s poruchou," řekl krajský koordinátor BESIPu Miroslav Charouz.

Nejproblematičtějším úsekem dálnice je z hlediska bezpečnosti provozu křižovatka u Olšan u Prostějova, kde mají šoféři zpomalit na 90 kilometrů v hodině.

„Dokonce jsme zde prováděli měření, při kterém bylo zjištěno, že zde vysoké procento řidičů překračuje povolenou rychlost i o 20 kilometrů v hodině. Snížení rychlosti je apel na řidiče. Na tomto úseku jde o bezpečnost, ne o zpomalování provozu," vysvětlil Charouz.

Letos další opravy a omezení

Letos budou muset řidiči navíc u Olšan u Prostějova počítat s dalšími omezeními.

V červnu začne velká rekonstrukce mimoúrovňového křížení, která potrvá až do listopadu příštího roku.

„V rámci modernizace by se zde měly vybudovat připojovací a odbočovací pruhy. Práce na komunikaci budou stát řádově sto osmdesát milionů korun," doplnil Martin Smolka z Ředitelství silnic a dálnic.

Přejmenovaná silnice na Mohelnici a Lipník

Na úseku dálnice D35, dřívější R35, mezi Mohelnicí a Lipníkem nad Bečvou lze jezdit rychlostí 130 kilometrů.

Komunikace je rovná a z hlediska bezpečnosti motoristé již z dálky vidí nebezpečné situace a jsou schopni dobrzdit.

Z bezpečných cest se staly rychlostní  

Kvůli změně zákona o pozemních komunikacích se bude jezdit rychleji i na dalších silnicích v kraji.

V úsecích, které byly přeznačeny na silnice pro motorová vozidla, platí rychlost 110 kilometrů v hodině.

„Změna se týká úseku silnice I/35 Olomouc Křelov, kde je rychlost 110 kilometrů v hodině stanovena již z minulosti. V případě Olomouckého kraje je možné o zvýšení rychlosti uvažovat také na úseku silnice I/44 Postřelmov obchvat. Podnět na stanovení místní úpravy musí vzejít ze strany majetkového správce komunikace, kterým je Ředitelství silnic a dálnic," vysvětlila krajská mluvčí Kamila Navrátilová.

Aby mohla být cesta označena jako silnice pro motorová vozidla, musí splňovat přísná kritéria.

„Musí být budována bez úrovňových křížení, s oddělenými místy napojení pro vjezd a výjezd a nesmí na ni být přímo připojena nemovitost s výjimkou těch přímo připojených z odpočívek," doplnila na závěr Kamila Navrátilová.