VYBERTE SI REGION

Přestavba rondelu u Globusu začíná, přibudou "bypassy"

Olomouc – Přestavba jednoho z nejdůležitějších kruhových objezdů v kraji začíná. Na rondelu u Globusu v Olomouci na výpadovce na Mohelnici, Ostravu, Brno či Přerov se budou řidiči od pondělí potýkat s částečným omezením.

12.8.2012 16
SDÍLEJ:

Rondel u Globusu.Autor: DENÍK/Jiří Kopáč

Dávat pozor si budou muset na stavební stroje i pracující dělníky.

Během sedmi týdnů zde vzniknou dvě přímá propojení, a to ve směru z Olomouce na Mohelnici a od Mohelnice na takzvaný severní spoj, který nahradil dosud chybějící obchvat města.

Křižovatka dostane nové svislé i vodorovné značení, nový povrch, svodidla či zpomalovací prahy.

Po přestavbě bude rondel vypadat obdobně jako kruhový objezd na opačném konci města ve směru na Lipník nad Bečvou.

„Křižovatka je kapacitně nedostačující a nestíhá odbavit příliv vozidel, proto se ve všech směrech tvoří kolony," uvedl Lubomír Pešout, vrchní komisař odboru dopravní policie.

Rondel vznikl v době, kdy se stavělo nákupní centrum Globus, který se prvním zákazníkům otevřel v roce 2000.

Bypass na Mohelnici

Na současném nevyhovujícím řešení kruhového objezdu se dle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je správcem křižovatky a dvou napojujících se komunikací, za čas podepsalo nedokončení obchvatu města.

„Celý obchvat se z důvodu nesouhlasného stanoviska obce Křelov a občanského sdružení nepodařilo dokončit. Proto jsme provizorně napojili obchvat Olomouce na stávající silnici I/35 pomocí tak zvaného Severního spoje právě do okružní křižovatky u Globusu," zmínil Martin Smolka, ředitel krajské správy ŘSD. Do křižovatky se tak napojují i vozidla, která přijíždějí od Ostravy, Přerova i Brna. A protože je dokončení obchvatu v nedohlednu a často zde dochází k dopravním nehodám, přistoupilo ŘSD k přestavbě rondelu.

Hlavní změnou bude přímé spojení ve směru z Olomouce na Mohelnici a od Mohelnice právě na zmíněný Severní spoj I/35, kde vznikne takzvaný bypass, kam najedou řidiči, kteří budou chtít pokračovat v prvém případě na Mohelnici a ve druhém případě dále směrem na Prostějov, Přerov, či Ostravu.

Rondel u Globusu

Rondel u Globusu. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Větší kapacita a méně kolon

Podle Lubomíra Pešouta z dopravní policie uvedené změny přispějí k vylepšení situace.

Upozornil však, že situace ve směru od severního spoje na Olomouc pravděpodobně lepší nebude.

„Nelze ale předjímat. Řidiči, kteří budou přijíždět od Prostějova, nebo chcete-li od Ostravy, proti současnému stavu lépe uvidí, že mají pro najetí do okružní křižovatky volno, a tím se zlepší jejich rozhodování o vjetí do křižovatky. Nejdůležitější je, že díky bypassům dojde ke zrušení dvou průletových úseků a tím k minimalizaci možnosti vzniku dopravních nehod v těchto místech. Zároveň dojde ke zvýšení kapacity křižovatky a snad i k útlumu kolon," doplnil komisař dopravní policie.

Podle jeho slov rondel bude mít namísto tří současných jízdních pruhů pouze dva. Ke zlepšení by měly přispět také změny na vodorovném a svislém značení, nová svodidla či zpomalovací prahy.

„Naší snahou i zhotovitele bude maximálně omezit nepříznivý dopad dopravních omezení na řidiče. Nejkritičtějším obdobím bude polovina září, kdy bude po dobu 10 dnů probíhat frézování stávajícího povrchu vozovky a pokládání nového povrchu," uvedl Martin Smolka.

S úplnou uzavírkou křižovatky se nepočítá. Stavební zásahy, které slíbil při své loňské návštěvě krajského města ministr dopravy Pavel Dobeš, budou stát 15,5 milionu korun bez DPH.

Co se bude na rondelu dělat?

• úprava pravých jízdních pruhů ve směru od Olomoue a od Mohelnice – bude plnit funkci takzvaného bypassu

přínos: větší plynulost a rychlejší projetí

• úprava vodorovného značení

přínos: snadnější orientace pro řidiče a plynulejší řazení

• doplnění portálů s velkoplošným dopravním značením

přínos: správné řazení do jednotlivých jízdních půrků

• rozšíření asfaltové vozovky o 95 m3 na výjezdu směr Brno

přínos: větší kapacita

• vyfrézování stávajícího povrchu vozovky a položení nového + aplikace speciální protismykové asfaltové vrstvy před vjezdem před vjezdem do křižovatky

přínos: zkrácení brzdné dráhy

• doplnění svodidel, zpomalovacích prahů

přínos: větší bezpečnost

S částečným omezením se řidiči v křižovatce budou potkávat od pondělí (13. srpna). Stavební zásahy potrvají sedm týdnů. Akci platí Ředitelství silnic a dálnic částkou 15,5 milionů korun bez DPH.

Autor: Veronika Kolesárová

12.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

Němci debatují o regulaci nenávisti na internetu

Po sérii útoků v Mnichově, Würzburgu, Ansbachu a Reutlingenu německá společnost debatuje o možnosti cenzury sociálních sítí. Budou v budoucnu cenzurovány diskuse na největší sociální síti světa Facebook v celé Unii?

Trať přes Jeseníky se mění za dvě miliardy. Takto teď vypadá

Jeseníky – Místo vlaků bagry, místo cestujících dělníci, místo kolejí a výhybek staveniště. Tak v těchto týdnech vypadá dráha mezi Bludovem a Jeseníkem. Správa železnic do horské trati investuje bezmála dvě miliardy korun. Objem prací je největší za mnoho desítek let.

Odsunutí Němci přijeli na Libavou zavzpomínat na domov

Stará Voda – I když mají osm devět křížků, museli přijet. Dvě desítky rodáků ze sudetských vesnic, které po 2.světové válce postupně zmizely z mapy, aby socialistická armáda měla kde cvičit, v úterý v tichosti usedly na židle v poutním kostele svatého Jakuba Většího a svaté Anny ve Staré Vodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.