Zejména motoristům dělají starosti pěší, kteří nedávají přednost při přecházení mezi bývalým autobusovým nádražím a Galerií Šantovka přijíždějícím vozidlům.

„Nejhorší jsou party mladých holek, které si povídají a vůbec neřeší, jestli je něco může srazit. Pokaždé mám už zdálky nachystanou nohu na brzdu," poznamenal Vlastimil Navrátil z Olomouce, který místem projíždí každý den.

Přechod pro chodce podle něj ale není řešením.

„To bude ještě horší, protože se tady budou štosovat auta, kterým bude naskakovat jedna červená za druhou," řekl další řidič Jan Snášel.

Zato chodci by přechod uvítali.

„Jasně, že ano. Bude to tu pro všechny bezpečnější a řidiči si holt chvíli počkají stejně jako chodci, než jim padne zelená," řekla Martina Horáková.

Před časem zde přecházela také architekta Markéta Benýšková.

„Většina lidí přechází právě tady, byť mnohdy skáčou pod auta na úkor bezpečnosti," přiznala.

„Když připravujeme nějakou stavbu, vždy řešíme i dopravně urbanistickou stránku. S dopravním řešením se muselo počítat před přestavbou," poznamenala časem mladá žena.

Místo pro přecházení mezi parkovištěm a Galerií ŠantovkaRadní projekt znovu proberou

S řešením v podobě přechodu pro chodce se semafory přišlo na konci roku vedení města.

Vycházelo při tom z listopadového sledování křižovatky v ranní a odpolední špičce. Tehdy olomoucká radnice avizovala, že přechod bude lidem sloužit před letními prázdninami.

Zatím je však pouze na papíře.

„Zpracovaná projektová dokumentace se nyní projednává s příslušnými orgány. Předpokládaný termín vydání stavebního povolení je v průběhu měsíce června," sdělila Radka Štědrá, mluvčí olomouckého magistrátu.

Vše se ale bude znovu předkládat radním.

„Ti budou rozhodovat o konkrétním dopravním řešení. Jaké finanční náklady si změna vyžádá a zda k navrhované realizaci dojde, bude jasné po projednání na úrovni rady města," dodala Radka Štědrá.

Podle jejích slov projektant podklady připravil tak, aby přeměna v křižovatce u tržnice měla co nejmenší dopad na omezení v dopravě. Případné stavební práce by měly zasáhnout pouze část komunikace.

Přechod tam byl, pak jej zrušili

V místě před deseti lety fungoval klasický přechod, poté se z něj stalo takzvané místo pro přecházení, na kterém nemají chodci přednost.

Podle dřívějších informací od města, zde plány při přeměně křižovatky v souvislosti s novou tramvajovou tratí s obnovením zebry nepočítaly kvůli možnému ucpávání dopravy.

Od otevření Galerie Šantovka se však přes Polskou ulicí valí denně nespočet chodců.

„Výsledek listopadového průzkumu prokázal, že nežádoucí pohyb chodců, kteří místem prochází v rozporu s pravidly, má kritický dopad na plynulost dopravy. Proto nám odborníci doporučili vybudovat zde světelně řízený přechod, který by neměl mít při správném nastavení signálů, negativní vliv na křižovatku," sdělil před časem náměstek olomouckého primátora Ivo Vlach.