Zvažované silniční spojení na městskou část Řepčín tak nevznikne.

Pro oživení starých průmyslových areálů to je překážka.

O přidání pátého ramene usilovala Olomouc, začátkem měsíce ale své představy opustila.

„Po jednáních s dopravní policií, zástupci Ředitelství silnic a dálnic, správců silnic kraje i města jsme dospěli k definitivnímu závěru, že neexistuje žádné technické řešení pro to, aby páté rameno nezpůsobilo v Olomouci zásadní dopravní kolaps,“ shrnul olomoucký primátor Antonín Staněk (ČSSD).

Závěr představil po setkání vedení Olomouckého kraje a města.

„Ze stávajících pěti vteřin průjezdnosti z Olomouce na Mohelnici by se to navýšilo na 55 vteřin, což by byla naprostá katastrofa. Takže než bude dobudován západní obchvat, myšlenka pátého ramene naprosto padá. Na tom jsme se shodli,“ doplnil Staněk.

ČTĚTE TAKÉ: 

Velkomoravskou zaškrtí oprava mostu. Na čtyři měsíce

Třídu 1. máje rozkopou do léta. Tramvaje několik měsíců nepojedou

Přes Křelovskou k Moravským železárnám

Z rondelu měla vést nová silnice přes pole na Křelovskou ulici a dále k Moravským železárnám.

Míjela by areál bývalých sovětských kasáren, kde chtěl po natažení nové spojnice investor postavit průmyslové haly.

„Pro investora je to v tuto chvíli komplikace. Myslím, že jsme jim odpověděli, že z hlediska dopravní obslužnosti další rozvíjení oblasti nepřipadá do úvahy. Je to realita. Obsloužit Řepčín jinak nejde,“ řekl primátor.

Společnost Accolade nicméně doufá, že svůj dlouhodobý záměr uskuteční.

„Lokalita je pro nás zajímavá a věříme, že se podaří ji zregenerovat,“ uvedl za firmu Jiří Sochor.

O novém postoji města ale společnost nemá informace, dodal.

VÍCE: Stavba hal v Řepčíně čeká na novou silnici

Západní obchvat? Nejdřív za 10 let

Aby se dalo s počtem ramen na okružní křižovatce hnout, je jedinou možností dokončit západní obchvat města.

Ten je dnes sveden právě na rondel, což způsobuje kolony. Podle plánů má však vést dál mimo město.

Ředitelství silnic a dálnic v informačním letáku z loňského prosince uvádí, že takzvaná druhá etapa obchvatu bude uvedená do provozu v roce 2022.

V Olomouci ale pracují s delšími termíny.

„Západní obchvat je dnes opravdu prioritou stejně jako východní tangenta. Je třeba hledat rychlá, kompromisní, smysluplná řešení, aby se to podařilo co nejrychleji zrealizovat. Ale určitě to není horizont jednotek let,“ zmínil Antonín Staněk.

Olomoucký kraj odhaduje dokončení nejméně na desetiletí.

„Výstavba tohoto úseku je reálná nejdříve v roce 2027,“ potvrdila mluvčí hejtmanství Kamila Navrátilová.

ČTĚTE TAKÉ: Nebezpečné dálniční exity na D46 přestaví, na jaře začnou s prvním

Dostavba tahu do Čech zatíží Olomouc

Ke stavbě bude nutné vypracovat nové posudky dopadu na životní prostředí označované jako EIA.

„Všechny navazující činnosti v rámci další přípravy budou spojeny. V roce 2017 se předpokládá dodání průzkumů EIA a inženýrská činnost související s vydáním územního rozhodnutí,“ informuje ŘSD.

Podle vedení kraje je ovšem možné, že by se podařilo zpracování potřebných studií zkrátit. Spolu s městem se chystá na dokončení tlačit.

„Protože jestliže má dnes ministerstvo dopravy v prioritách D35 a chce ji prodlužovat co nejdříve, i když úsek Mohelnice – Hradec Králové, je dost špatně připravený, znamenalo by to, že jakmile se zprovozní víc z úseku na Hradec, dá se očekávat, že velké množství aut bude jezdit touto cestou přes Olomouc,“ varoval primátor Staněk před větším zatížením kruhového objezdu.

Společnost Accolade plánuje v lokalitě postavit až tři haly pro moderní lehkou průmyslovou výrobu, ve kterých by mohlo pracovat přes 700 zaměstnanců.

Jde nicméně o dlouhodobý záměr, jednou z podmínek pro jeho dokončení je právě silniční propojení k železárnám.

ČTĚTE TAKÉ:

Olomoucká zoo má nový tahák: malá medvíďata

Hejtman vrací náměstkům úder: Neposunuli se za hranice své obce

Olomoucký půlmaraton chce být nejlepší na světě. Místa rychle mizí