VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostudný podchod na nádraží hned tak neopraví

Olomouc – Odlupující se dlaždice, kaluže na rozpraskané zemi i voda stékající ze stropu - tak žalostně vypadá podchod k nástupištím olomouckého hlavního nádraží. Oprava této odpudivé ostudy Olomouce je zatím v nedohlednu.

17.1.2011 8
SDÍLEJ:

Ostudný podchod k vlakům na olomouckém hlavním nádražíFoto: DENÍK/Michal Kovář

Ačkoli alespoň část nadzemní části budovy hlavního nádraží dostala nový háv v podobě nové dlažby ve vestibulu a v přiléhajících uličkách, podchod, kterým denně projdou tisíce lidí, zůstává v neutěšeném stavu.

Jeho oprava by sice měla být součástí rekonstrukce celé železniční stanice, kdy ta začne, se však neví.

„Katastrofa to je. Takové velké nádraží a vypadá to tu jako by se tu čas zastavil před padesáti lety. Podchod je hnusný a nebezpečný a je hodně ošklivou vizitkou města,“ řekl Martin Navrátil, který denně cestuje do Olomouce za prací.

Také další procházející není spokojená se stavem chodby, která přivádí cestující k jednotlivým nástupištím z vestibulu a opačně.

„Nedávno za mnou přijeli rodiče na návštěvu, a když procházeli podchodem, kousek od mamky spadla shora na mamku dlaždička. Byl to pro ni šok. Je to ohavné místo, se kterým by se mělo co nejdříve něco udělat, než se tam něco někomu stane,“ řekla Žaneta Skoupá, kterou Deník potkal na olomouckém nádraží.

Nebezpečí podchodu navíc potrhuje událost stará dva týdny, kdy se zde dopoledne utrhla světelná cedule, informující cestující o časech příjezdů a odjezdů vlaků. Při pádu naštěstí nikoho nezranila.

Utržená informační cedule v podchodu olomouckého nádraží. Foto: DENÍK/Josef König

„Ani se nedivím, podívejte se, v jakém stavu podchod je. Vidíte, na jakých hmoždinkách ta cedule držela? Jsou malé, tabule visela prakticky jen na omítce,“ postěžoval si na místě i přímo jeden ze zaměstnanců Českých drah.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která je majitel zmíněného prostoru (na rozdíl od budovy hlavního nádraží, který je ve vlastnictví Českých drah – pozn. red.), tvrdí, že je její snahou udržet přístupové cesty, nástupiště, podchody a objekty v její správě v bezpečném stavu.

V budoucnu navíc počítá s velkou rekonstrukcí celé železniční stanice Olomouc. Začátek oprav je však zatím v nedohlednu.

„V rámci investic byl vybudován nový podchod spojující přednádraží s městskou částí Hodolany. V současné době je hotový projekt stavby Rekonstrukce železniční stanice Olomouc. O datu zahájení realizace této stavby zatím nebylo rozhodnuto,“ vyjádřil se Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC.

Veronika Kolesárová, Josef König

17.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ford Fiesta.
AUTOMIX.CZ
14

Dá se koupit spolehlivé auto za 50 tisíc? Tyto vozy mohou být výhrou

Andrej Babiš.

Stopy k tajné Babišově nahrávce vedly do Olomouce

Z řeky Moravy v Olomouci zachraňovali muže

Muže, který se nemohl dostat ven z řeky Moravy zachraňovali ve středu odpoledne olomoučtí hasiči ve spolupráci s policisty.

Na Sigmě se podepisovaly smlouvy. Čtyři hráči prodloužili kontrakt

Nejen na hřišti, ale také v manažerské rovině se nyní daří fotbalové Olomouci.

Opilá řidička bourala dva dny po sobě. Pokaždé byla úplně namol

Pořádně popito měla žena, které policisté po nárazu do jiného auta zabavili řidičák. Za volant však sedla druhý den znovu a opět úplně namol. Vůz nezvládla a skončila na střeše. 

Tunelem pod Sedlem měly už deset let jezdit auta. Zbyl z něj pouhý sen

VIZUALIZACE / VIDEO / Z Olomouce do Jeseníku za něco málo přes hodinu, bez popojíždění za kamiony, v zimních měsících bez sněhu a závějí. Tak mělo už deset let vypadat cestování mezi jižní a severní částí Jeseníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení