VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy olomouckého nádraží finišují, vše podstatné je hotovo

Olomouc – Eskalátory jezdí, dlažba je opravená a cestující se konečně nemusejí potýkat s omezeními a uzavírkami. Takový pohled nyní nabízí odbavovací hala hlavního nádraží v Olomouci, kde finišují poslední opravy téměř dvouleté rekonstrukce.

31.7.2015 12
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží v OlomouciFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Na modernější podobu hlavní haly a nová nástupiště čekal i Adam Loníček, který do Olomouce pravidelně dojíždí do zaměstnání.

„To věčné obcházení kolem dokola bylo zdlouhavé. Jsem rád, že už je to hotové. Teď je to moderní nádraží, jako mají třeba v Ostravě. Předtím to tady vypadalo dost zastarale. S výsledkem jsem spokojený," ohodnotil rekonstrukci.

V uplynulých týdnech se v nádražní hale ještě opravovala dlažba s prvky pro nevidomé a dodělávalo se zakrytování jezdicích schodů. Ty by nyní měly fungovat bez přestávky.

„Eskalátory byly v provizorním stavu. Teď prošly opravami a jsou zcela funkční. Díky nim budou mít zejména starší lidé lepší přístup k vlakovým nástupištím 2, 3 a 4. Schody zůstaly v podchodu na levé straně a u nástupiště číslo 5," vyjmenoval novinky na hlavním nádraží Jan Travěnec ze Správy železniční dopravní cesty.

Vestibul hlavního nádraží v Olomouci

Vestibul hlavního nádraží v Olomouci. Autor: DENÍK/Jiří Kopáč

Lepší nástupy do vagonů

Velkou změnou prošla během dvou let právě nástupiště. Vzniklo jedno nové a u ostatních je upravené číslování.

„Máme nové nástupiště číslo 5. Místo dřívější pětky je nyní 1a. Cestující si už zřejmě všimli, že jsou všechna nástupiště opravená, zastřešená a jsou na nich zvýšené nástupní hrany. Ty by měly usnadnit lidem přechod do vagonů. Všude jsou také nové informační systémy k příjezdu a odjezdu vlaků," řekl Jan Travěnec a doplnil, že součástí prací na železniční stanici bylo také její celkové odvodnění a vznik zabezpečovacího zařízení.

Kompletní rekonstrukce vlakového nádraží včetně části pro nákladní dopravu bude hotová příští rok v srpnu. Její cena se vyšplhá na 1,894 miliardy korun.

Během další etapy se například rozšíří most přes řeku Bystřičku, na němž vznikne další kolej, bude se budovat přečerpávací stanice na odvodnění a další technické práce. 

Autor: Kristýna Kovaříková

31.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Moulis
10

Na Sigmě se podepisovaly smlouvy. Čtyři hráči prodloužili kontrakt

Opilá řidička převrátila Peugeot 407 na střechu
4

Opilá řidička bourala dva dny po sobě. Pokaždé byla úplně namol

Tunelem pod Sedlem měly už deset let jezdit auta. Zbyl z něj pouhý sen

VIZUALIZACE / VIDEO / Z Olomouce do Jeseníku za něco málo přes hodinu, bez popojíždění za kamiony, v zimních měsících bez sněhu a závějí. Tak mělo už deset let vypadat cestování mezi jižní a severní částí Jeseníků.

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

Kabelkový veletrh bude poprvé na třech místech!

Jeden termín a tři města, kde se bude pomáhat prostřednictvím největší charitativní akce Deníku: Kabelkového veletrhu.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení