VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Olomouc neumí přilákat turisty, stěžují si podnikatelé

Olomouc - Bezzubé. Tak vidí dotázaní hoteliéři a restauratéři v Olomouci počínaní města na poli cestovního ruchu. Podle nich chybí komunikace ze strany magistrátu a strategie, která by turisty přivábila. Radnice se však brání, že pro podnikatele vypisuje granty, a že i z jejich strany by mohlo být více aktivity.

27.10.2009 17
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Vím, že radnice má nějaké kartičky, nicméně chtělo by to v oblasti cestovního ruchu dost přitlačit. Obzvlášť letos, kdy zahraničních turistů bylo pomálu, šlo poznat, že aktivity města v tomto směru chybí,“ komentoval snažení města Zdeněk Matěj, majitel Moravské restaurace, která je zaměřená na zahraniční turisty.

„Podle mého neexistuje na radnici žádná strategie, jak návštěvníky do města nalákat. Určitě bych přivítal lepší komunikaci ze strany magistrátu a jsem na ni připraven. Pokud by zde byla snaha turismus oživit, byl bych jí nakloněný a rád bych tomu pomohl,“ prohlásil restauratér.

Chybí koncepce i komunikace

I hoteliéři v Olomouci by prý uvítali ucelenou koncepci, která by město lépe propagovala a zvýšila tak jeho konkurenceschopnost v získávání zahraničních návštěvníků.

„Důležité je, aby se o městě více mluvilo a vědělo. Toho se dá dosáhnout tak, že zde budou naplánované zajímavé vícedenní akce. Zatím je toho však po málu. Magistrát sice nějakou snahu má, ale není to koncepční a v podstatě to zůstává bez efektu. Uvítal bych více komunikace a spolupráce,“ poznamenal například Jiří Motan, ředitel Hotelu Senimo.

Pomohla by i známá hotelová značka

Podle odborníka na cestovní ruch je komunikace s podnikateli velmi důležitým prvkem, protože města mají mít a zpravidla mají finance k budování značky a atraktivity regionu.

„Otázkou je, nakolik efektivně je využívají. Spolupráce s podnikateli v této oblasti je klíčová, protože vždy je na konci řetězce obchodní vztah. Možnosti spolupráce a podpor je celá řada,“ vysvětlil Michal Veber, tajemník Asociace cestovních kanceláří a agentur ČR.

Podle něj paradoxně Olomouci může nahrávat příznivá skutečnost, že lidé nyní dávají přednost rozdělení celkové dovolené na několik kratších, čímž roste počet zájezdů na prodloužený víkend.

„To je příležitost pro města připravit s hoteliéry a provozovateli služeb zajímavé nabídky prodloužených víkendů, jako je například Romantický víkend, Adventní trhy pod orlojem, Na kole historickým centrem, Na lodi pod katedrálou, Na skok do nového aquaparku, Víkend na zabijačce. Lidé prostě hledají zážitky, které budou kompletně připraveny. Bohužel takovéto nabídky na hotelových a prodejních stránkách jsou ojedinělé,“ myslí si Veber.

„Snad i dovedení známé hotelové sítě do města by Olomouci pomohlo. Bylo by také zajímavé, kdyby se objevila i značka fungujícího letiště s nějakým pravidelným low-costem s názvem Olomouc,“ doplnil.

Máme granty, vláček a Region Card

Město pomáhá podnikatelům v oblasti cestovního ruchu vypisováním grantů. Úspěšní uchazeči získají část finančních prostředků na realizace svých projektů.

Granty podle radnice ale nejsou jedinou aktivitou města při komunikaci s podnikateli.

„Z osvědčených projektů se stala tradiční záležitost, například turistický vláček, rafty, kola, Fontana Vivat, festival outdoorových filmů. To vše doplňuje také Olomouc Region Card, poskytující slevy turistům na služby zapojených soukromých subjektů na 180 místech v kraji a 39 místech přímo ve městě,“ vyjmenoval náměstek primátora Jan Holpuch.

„Spolupracujeme také s místními podnikateli produkujícími typické výrobky regionální gastronomie – tvarůžky a pivo. Pro podporu cestovního ruchu je důležitá spolupráce se stravovacími a ubytovacími zařízeními, proto se město snaží komunikovat s Asociací hotelů a restaurací,“ přiblížil Holpuch.

Podle něj se město dalším společným projektům s místními podnikateli rozhodně nebrání.

„Sami však nemůžeme provozovat komerční služby, které jsou obvykle součástí turistických balíčků. V tomto ohledu je důležitý aktivní přístup ze strany podnikatelů v cestovním ruchu, jejichž aktivity můžeme v rámci balíčků podpořit. Proto se těšíme na nové nápady, které soutěž na grantovou podporu projektů přinese,“ sdělil primátorův náměstek, který má oblast cestovního ruchu na starosti.

Autor: Lucie Bukvová

27.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní nehoda v obci Vranovice-Kelčice.
3

Úterní odpoledne ve znamení nehod, vyžádaly si celkem osm zraněných

Jiří Texl
4

Texl chtěl skončit s fotbalem, teď září: Tlak necítím, prostě se bavím

Využíváte wi-fi lavičky v Olomouci? Statistiky hlásí tisíce připojení

ANKETA / Trojice chytrých laviček, které v Olomouci nabízejí možnost bezdrátového připojení k internetu či nabíjení mobilního telefonu, se ujala.

Další větrný park nad Olomoucí dostal povolení

ANKETA / Větrný park Jívová má zelenou. I když jak se to vezme.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Fronty na Sigmě zaskočily pořadatele a zlobily fanoušky. Nestihli góly

Fronty před branami Androva stadionu v Olomouci stály ještě po začátku nedělního zápasu. Fotbalisté Sigmy porazili brněnskou Zbrojovku 3:0, někteří fanoušci však měli tu smůlu, že neviděli jediný gól.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení