Do roku 2018 totiž staré autobusy s vysokými schůdky nahradí moderní nízkopodlažní vozy.

Všechny jsou vybaveny systémem, jenž umožňuje naklopit vůz až o devět centimetrů na pravou stranu k zastávce.

Dopravní podnik právě pořizuje 26 autobusů, které postupně zapojí do provozu.

„Za více než 189 milionů pořizujeme sedmnáct nízkopodlažních autobusů v sólo provedení, osm nízkopodlažních autobusů kloubových a jeden nízkopodlažní midibus," vyjmenovala Martina Krčová, mluvčí Dopravního podniku města Olomouce, který má jasný plán, jak s novými vozy naloží.

„Především je budeme vyměňovat za stávající vysokopodlažní," uvedla.

O tom, jak nové autobusy vypadají a v čem přinesou cestujícím větší komfort, si mohli Olomoučané udělat představu už ve voze Solaris Urbino 18 čtvrté generace, který je vozil na konci srpna na linkách číslo 16 a 17.

Možná však dopravní podnik navnadil pasažéry až příliš.

„Všechny nové autobusy, kromě midibusu, budou ve stejném designu jako zmiňovaný vůz. Nebudou mít však totožnou výbavu jako autobus, který jsme testovali v srpnu. V dodaných autobusech nebude k dispozici Wi-Fi připojení ani USB vstupy pro dobíjení elektronických zařízení, a to především z důvodu nákladnosti," zklamala vysoká očekávání mluvčí Krčová.

Přibude i osm nových tramvají?

Kromě bezbariérových autobusů, které budou dodány do roku 2018, chce dopravce do dvou let dostat do olomouckých ulic také osm nízkopodlažních tramvají. Zda se mu to podaří, není ještě jisté.

„Jejich pořízení závisí na přidělení dotace, o kterou jsme požádali. Pokud bychom tramvaje opravdu koupili, začaly by jezdit někdy v polovině roku 2018. Cena zakázky na tramvaje je přibližně 179 milionů," doplnila Martina Krčová s tím, že za dotační prostředky hodlá podnik pořídit také elektrobus.