VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Noční linky: ušetřete jinde, vzkazují radní DPMO

Olomouc – Budou znovu jezdit v Olomouci noční autobusy? A kdy? Tématem se začala opět zabývat olomoucká radnice, která kvůli úsporám většinu nočních linek stopla. Město hodlá s dopravním podnikem (DPMO) řešit, jestli je opravdu nutné šetřit zrovna tímto způsobem.

8.10.2010 13
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petr Šimr

Podnětem k znovuotevření diskuze o noční přepravě rozpoutala podpisová akce Hnutí Duha. Téměř osm set lidí se v žádosti zaslané magistrátu vyjádřilo pro znovuzavedení nočních linek.

„Více než šest set Olomoučanů a další stovka lidí z jiných obcí chtějí, aby v Olomouci jezdily autobusy i v noci. Požadujeme, aby se znovu zavedli spoje městské hromadné dopravy do podoby, v jaké byly v loňském roce,“ vysvětlila před časem za Hnutí Duha Simona Horká.

Podle náměstka olomouckého primátora by spoje mezi půlnocí a třetí hodinou ranní mohly jezdit od nového roku či od prvního února.

„V současné době bohužel na noční dopravu nemáme peníze. Materiál, který jsem připravil se musí zúřadovat. Také bude záležet na zastupitelstvu, zda přijme rozumný rozpočet,“ uvedl primátorův náměstek Svatopluk Ščudlík, který má dopravu ve městě na starosti.

Podle dalšího náměstka Jiřího Martináka však obnova linek není pouze otázkou rozpočtu. Je potřeba také hledat jinou formu úspor.

„My či naši nástupníci by měli jednat s dopravním podnikem. Chceme je přinutit k tomu, aby hledali efektivnější způsoby hospodaření, a tím si vytvořili dostatečné prostředky na to, aby byli schopni nabídnout třeba právě tuto službu občanům,“ poznamenal Martinák.

Tvrdí, že je potřeba jednat například o tom, jaký typ autobusů by měl jezdit v nočních hodinách nebo kolik by mělo stát jízdné.

Primátor: Budeme na DPMO tlačit

Olomoucký primátor byl v kritice nepopulárního zrušení autobusů ještě ostřejší. Podle něj by dopravní podnik, který je ve stoprocentním vlastnictví města, možná měl začít hledat úspory uvnitř své organizace.

„Naše akciová společnost, po níž chceme úspory, nám nemůže odpovědět, že bude rušit objem své veřejné služby. Dopravní podnik se musí připravit na to, že na něj budeme tlačit,“ podotkl Martin Novotný.

Společnost se při rozsahu veřejné dopravy řídí právě objednávkou od města a noční linky jsou její součástí.

„Jejich zprovoznění závisí na objednávce služeb města. Nemáme jinou možnost. Pokud máme ušetřit, musíme omezit provoz málo efektivních linek. Odsouváme veškeré investice a nemáme finance na potřebnou obnovu vozového parkum, byť formou modernizace tramvajových vozidel,“ uvedla Magdaléna Kopřivová, mluvčí DPMO.

V Hradci Králové v noci za dvacku

Všechny tři noční linky měly být původně zrušené od půli letošního února, nakonec z depa vyjíždí dva autobusy s čísly 51 a 52. Jedou jednou za noc.

„Chtěli jsme po dopravním podniku určitou úsporu. Že bychom byli zrovna nadšení z formy její realizace, to se však říct nedá. Ale neustále nás přesvědčovali, že je to jediná možnost, že těmi linkami nikdo nejezdí,“ komentoval primátor.

Pokud bude vyhodnocení tvrdých statistických dat jiné, zopakoval primátor, bude chtít vedení města přimět DPMO k tomu, aby ty úspory hledal někde jinde.

Studentské město a statisícovou hanáckou metropoli lze v mnoha parametrech srovnat například s Hradcem Králové. Zde jezdí přes pracovní dny dvě noční autobusové linky.

„O víkendu jezdí ještě další dvě. Jízdné v noci je dvojnásobné oproti ceně za jízdenku na elektronických kartách, kde stojí deset korun. Papírová základní jízdenka pak stojí čtrnáct korun,“ vyčíslil Vladimír Pejřil, dopravně technický náměstek Dopravního podniku města Hradec Králové.

Autor: Veronika Kolesárová

8.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Filmy jako je Alois Nebel, Král Šumavy nebo třeba dílo bratří Coenů Tahle země není pro starý. I tyhle snímky nabízí první ročník Mezinárodního filmového festivalu Kralinale, který nese podtitul „Příběhy bez hranic – možnost volby!“.
12

Filmový festival Kralinale nabízí snímky jenž přiblíží nevšední životní příběhy

Balóny nad Olomoucí.
46

Balonová show ozdobila nebe nad Olomoucí. Podívejte se

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

Skuhravý z Opavy chválí Sigmu. Navzdory tomu, že asi padl příchod Texla

Jejich fantastickou loňskou sezonu, byť nakonec se dvěma smutnými konci, mají fotbaloví fanoušci v živé paměti ještě dnes. Druholigový SFC Opava do posledního kola bojoval o postup mezi elitu a v MOL Cupu padl až ve finále. HET liga i evropské poháry o chlup utekly…

Křesťanská mládež se prošla na Svatý Kopeček. Podívejte se

Poutí na Svatý Kopeček se vydali v pátek po obědě účastníci Celostátního setkání mládeže. Večer je tam čekal program a mše svatá. Sobotní část setkání je věnovaná rodinám, do Olomouce tak přijedou další návštěvníci, pořadatelé očekávají celkovou účast přes devět tisíc lidí.

Králíkáři se nákazy nebojí, je daleko

Výstava mladých králíků a drůbeže spojená s expozicí holubů, kterou o tomto víkendu pořádá Český svaz chovatelů v Kožušanech, patří mezi nejnavštěvovanější přehlídky domácích zvířat v regionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení