Celkem přeměna stanice, jejíž nejpatrnější součástí bude snížení objektu o jedno patro, přijde na necelých šestnáct milionů korun.

Lešení, síť zakrývající část fasády a hluk kolem budovy vlakového nádraží v Uničově vypovídají o tom, že práce na rekonstrukci objektu jsou v plném proudu.

„Je tu hrozný kravál, a i když to mají zasíťované, dost se tu práší. Ale to s sebou nese každá stavba. Až to bude hotové, bude to moc pěkné,“ řekla Soňa Studená, která stála u trafiky hned vedle nádraží.

Také podle další oslovené se musí přetrpět čas, než bude oprava hotová.

„Pocházím z Hranic a v Uničově bydlím teprve pět let. Mohu však srovnávat. Právě nádraží v Hranicích či Přerově jsou pěkná, ale tohle je ošklivé a zastaralé. Je jen dobře, že se opravuje,“ reagovala Jitka Jakešová, která si odemykala kolo vedle stanice.

Firma, která se do práce pustila před několika dny, převzala staveniště na konci února.

„Dneska děláme betonáž. Musíme udělat nový strop, pak přijde na řadu obourání horního patra. Demolici budeme dělat ručně. Žádné stroje, jak to znáte z amerických filmů,“ řekl Vladimír Berný, stavbyvedoucí.

Rekonstrukce nádraží v Uničově. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Horní patro odbourají ručně

Právě snížení budovy o jedno patro bude už z dálky nejviditelnější zásah, který nádraží čeká.

„Počítáme, že s demolicí začneme tak do týdne, deseti dní. Bude však záležet na počasí,“ podotkl Berný a vysvětlil, že půjde o ruční rozebrání zdiva, aby nepoškodili zbytek budovy.

Zmizí tak druhé nadzemní patro s bytovými jednotkami. Nádraží pak dostane nový dřevěný krov a sedlovou plechovou střechu s centrálními vikýři.
Veškeré práce dělníci provádějí za plného provozu.

„Nyní mám na stavbě patnáct pracovníků. Ovšem časem jich bude míň, protože děláme za plného provozu, a budeme muset postupovat po částech,“ popsal stavbyvedoucí.

Z větší části je již hotové podřezání zdiva a izolace proti zemní vlhkosti v přízemí výpravní budovy.

Rekonstrukce nádraží v Uničově. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Rekonstrukce dále zahrnuje nové uspořádání místností, zateplení podlah, stěn i stropů. Také se budou dělat nové rozvody zdravotechnických instalací (potrubí, které odvádí vodu ze sociálních zařízení a umyvadel, pozn. red.), vytápění a elektroinstalace,“ uvedla Kateřina Šubová, regionální mluvčí Českých drah.

Doplnila, že dojde také k odbourání starého a stavbě nového přístřešku u kolejiště, který doplní zpevněné plochy a bezbariérový přístup k toaletám.

„Rekonstrukce suterénu počítá také s vybudováním anglických dvorků (úpravy sloužící k osvětlení a větrání podzemních podlaží, pozn. red) u sklepních oken. Vše by mělo být hotové do dubna příštího roku. Náklady jsou šestnáct milionů korun,“ uzavřela mluvčí.