Do zajímavého projektu se škola pustila hlavně proto, aby si žáci všech oborů vyzkoušeli nejen pracovat rukama, ale aby jejich výsledná práce měla využití.

„Neměl jsem rád pilování, ale pak se mi práce líbila, když už to mělo tvar, bylo to jiné. Kdybych hned na začátku věděl, jak to bude na konci vypadat, možná by mě to i víc bavilo," řekl sedmnáctiletý student Radek Schovánek.

Model železniční trati se za rok práce rozrostl už o několik metrů.

„Když se podíváte na vagonky, jsou podle výkresů, je to ohýbaný plech. Jednotlivé díly si museli naměřit, správně narýsovat, vyvrtat, opracovat a ve finále složit dohromady. Naše trať je velká asi osm krát dva metry a začali jsme na ní pracovat loni," vysvětluje zástupce ředitele pro odborný výcvik Lubomír Vojtek.

Pomohla i 3D tiskárna

Na otázku, jak je těžké udělat jeden vagon, Lubomír Vojtek říká, že práce trvá zhruba týden. Přiznává však, že kromě šikovných rukou jim pomáhá i moderní technologie.

Ve škole totiž mají takzvanou 3D tiskárnu, která na základě programové předlohy dokáže vyrobit trojrozměrné objekty.

Z tiskárny tak vyšly části mostu, ale i lokomotivy.

„Je to trochu přesnější než ruční práce dětí a je to nová technologie. Učit se s ní je zajímavé," přiznává vedoucí učitel odborného výcviku Vladimír Košnár.

Do zajímavého projektu se škola pustila hlavně proto, aby si žáci všech oborů vyzkoušeli nejen pracovat rukama, ale aby jejich výsledná práce měla využití.

„Podílely se na tom obory od zámečníků přes kovoobory až po elektrotechniky," říká Lubomír Vojtek a podotýká, že ceny originální mašinky se pohybují od pěti do padesáti tisíc.

Ruční práce a kolejiště za 30 tisíc

„Ale tohle jsou všechno ručně dělané věci, to se penězi ocenit nedá. Jen kolejiště jsme kupovali, materiál nás přišel okolo třiceti tisíc. Ale samozřejmě v tom není započítaná práce," přidává.

Několik metrů velké železniční dílo si už brzy prohlédne i veřejnost. Koncem listopadu, od 26. do 28., jej škola představí při dni otevřených dveří, ve své hlavní budově v Kosinově ulici.