Cyklisté se však pohodlného podjezdu pod rušnou vozovkou zatím nedočkají.

Zanedbanosti konstrukce si všimli také obyvatelé v jejím okolí. „Nejsem sice odborník, ale asi v pořádku není. Chodím po něm skoro každý den a všiml jsem si, že se drolí beton, hlavně zespodu, když projíždíte k ‚myší díře‘,“ řekl Marián Gajdošek, který bydlí nedaleko zmíněného mostu.

V současné chvíli do mostu zatéká, takže stavbaři chtějí zabránit dešťové vodě, aby stavbu narušila. Kromě jiného plánují udělat nový povrch a vyměnit zchátralé zábradlí.

Očekávaný podjezd pro cyklisty však součástí oprav není, práce se zaměří pouze na mostní konstrukci. Zjednodušení přejezdu přes frekventovanou cestu zůstává zatím jen na papíře.

„Řešení křížení s cyklisty by mělo být zahrnuté v rámci přípravy trasy navazující na stezku podél řeky Bystřice. Pod mostem je prostor pro vybudování podjezdu, byť zúžený,“ uvedl vedoucí oddělení koncepce dopravy Marek Černý a dodal, že v tuto chvíli se k tomuto záměru zpracovávají dokumentace.

Rekonstrukcí se radnice už nějakou dobu zabývá, nyní se však díky vhodné situaci rozhodla k rychlé realizaci.

„Vzhledem k tomu, že se nám podařilo uzavřít dohodu s generálním dodavatelem olomouckého přednádraží, který nám slíbil, že by termín dokončení mohl být zkrácen v horizontu několika týdnů, rozhodli jsme se vypsat výběrové řízení na stavební firmu, která opraví most na Jeremenkově ulici,“ uvedl náměstek primátora Martin Major.

Termín zahájení není úplně jasný, ale bude součástí vypsané soutěže. „Rádi bychom zahájili stavbu již za měsíc a chtěli bychom mít tuto investici hotovou do dubna či května příštího roku,“ přiblížil dále náměstek.

Motoristé se naopak nemusejí obávat dopravních komplikací. Přejezd přes řeku by měl být po dobu oprav možný alespoň jedním pruhem. „Jeden pruh uzavřou pouze úpravy přeložek, které jsou pod asfaltem,“ popsal omezení Major.

Předpokládané náklady na tuto rekonstrukci jsou třináct milionů korun.