VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj chce lákat na stezku, Okamura by volil tvarůžky

Olomouc -Přivábit zahraniční turisty na Moravu. To je cílem Olomouckého a Zlínského kraje, které se spojily, aby dlouhodobě zvýšily počet cizinců, kteří navštíví obě území. Pomoci má projekt Moravská jantarová stezka II.

3.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Podle Tomia Okamury, odborníka na cestovní ruch, je však nutné zde nejprve vybudovat kvalitní infrastrukturu, zázemí, sítě hotelů a zlepšit propagaci. Pak budou mít produkty smysl.

„Máme několik projektů, které by měly zvýšit počet jak zahraničních, tak domácích turistů. Jedná se především o Infobus a Moravskou jantarovou stezku II, na které spolupracujeme se Zlínským krajem. Projekt je zaměřený především na turisty z Německa, Rakouska a Itálie,“ informovala Alena Křetínská, vedoucí oddělení cestovního ruchu Olomouckého kraje.

S pilotním projektem Moravská jantarová stezka I přišel Zlínský kraj. Podle výstupů z marketingových výzkumů v evropských zemích vytvořili programy, které odpovídají na požadavky turistů.

„Díky tomu se například počet ruských turistů zvýšil řádově v tisícovkách,“ vysvětlila Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu východní Morava, kterou zřizuje Zlínský kraj.

Druhý díl Moravské jantarové stezky ještě není v prodeji. Výzkumy a programy jsou však již hotové. Například pro italské turisty jsou zaměřené na gastronomii, italské knížecí a aristokratické rody u nás, na motorismus nebo sakrální památky.

Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, míní, že nápad s programy na míru je dobrý, chybí však jeho řádná propagace. Také jej nelze využít dříve, než kraj vytvoří kvalitní podhoubí, zázemí a infrastrukturu.

„Olomoucký kraj by se měl především zaměřit na to, čím chce turisty lákat. Ve světě je běžné, že různé destinace nejdříve vybudují dokonalou infrastrukturu a propagaci své gastronomie a až pak vytvářejí ucelené projekty,“ poznamenal Okamura.

Doplnil také, že kraj neumí dostatečně využít například světového unikátu, olomouckých syrečků.

„Na specialitách z tvarůžků by měla oblast vybudovat svůj věhlas. Absolutně nevyužívá svého potenciálu. Raději než na jantarovou stezku bych vsadil na syrečky,“ podotkl Okamura.

Podle jiného odborníka z agentury Czech Tourism jsou stezky cestou, jak v budoucnu turisty na Moravu přilákat. „Je dobře, že se Olomoucký kraj rozhodl jít tímto směrem společně se Zlínským, protože jedině tak se budou návštěvníci vracet,“ poznamenal Petr Kratochvíl ze státní agentury Czech Tourism.

Cestovní kancelář, která projekt jantarové stezky nabízí, spolupracuje s cestovními kancelářemi z ciziny a ty pak programy nabízejí. „Výhodou je, že produkt je celomoravský a postavený na historických základech s podporou dotačních peněz.

Nevýhoda? Po bitvě je každý generál. Prvotně jsme se orientovali na státy, které se nyní nacházejí hluboko v krizi,“ uvedl Ivo Galousek, ředitel cestovní kanceláře Amber travel, která je výhradním prodejcem stezky.

V Olomouci se do projektu chce zapojit například Hotel Senimo. Podle ředitele je to vítaný produkt. „Myšlenka se mi líbí a je pro náš hotel zajímavá. Počítáme s tím, že se počet zahraničních ubytovaných hostů zvýší, jinak bychom do toho nešli,“ podotkl Jiří Motan, ředitel hotelu.

Do budoucna počítají oba kraje s další spoluprací. Nyní chystají Evropskou jantarovou stezku, na které se budou podílet i jiné země střední a jižní Evropy. Zapojí se například dvě území Maďarska, Benátky a Udine z Itálie, Rakousko a Polsko.

Autor: Lucie Bukvová

3.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Větrníky u Horní Loděnice
2 11

Další větrný park nad Olomoucí dostal povolení

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Fronty na Sigmě zaskočily pořadatele a zlobily fanoušky. Nestihli góly

Fronty před branami Androva stadionu v Olomouci stály ještě po začátku nedělního zápasu. Fotbalisté Sigmy porazili brněnskou Zbrojovku 3:0, někteří fanoušci však měli tu smůlu, že neviděli jediný gól.

Setkání křesťanské mládeže přilákalo do Olomouce přes 8 tisíc lidí

Olomouc minulý týden zaplnili mladí křesťané z celé republiky.

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? 

Fotbal tady konečně začíná dýchat, radoval se Jílek a chválil diváky

Takový úvod zápasu, jaký předvedli olomoučtí fotbalisté, nezažila nejvyšší česká fotbalová soutěž 18 let!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení