„Hodně občanů si myslí, že je zbytečné, aby obchvat míjel jen ulici Dvorského a potom vyústil pod restaurací Na Fojtství. Ulice je tam totiž poměrně úzká. Aby měl smysl, měl by rozhodně vést až ke křižovatce směrem na Lošov a?Radíkov,“ řekl šéf komise městské části Karel Robenek. Samotná silnice patří kraji, který by měl také nový obchvat jako přeložku zaplatit. Jeho prozatím uvažovaná délka činí necelých 700 metrů. „Mluví se o tom už nějaký čas, a dokonce to máme v koncepci do roku 2013. Ale ne v nejbližším plánu a přeložka není ani v první výzvě na čerpání dotací z Regionálního operačního programu,“ uzavřel Ladislav Růžička z krajského odboru dopravy.

Zhruba v polovině plánované trasy – na louce za domy – by mělo též vzniknout velké odstavné parkoviště. Ale také jeho stavba vzbuzuje pochybnosti. Dokonce i primátor Martin Novotný (ODS) není přesvědčený o tom, že by mělo vyrůst právě tam, kde je zakresleno v územním plánu. „Bylo by poměrně daleko od zoologické zahrady. Možná bychom museli dokonce uvažovat o kyvadlové dopravě. Teprve se tím budeme na radě zabývat,“ uvedl Novotný.

Velkokapacitní parkoviště by mělo pojmout 233 osobních aut a 17 autobusů. Město však nemá na parkoviště peníze ani zpracovanou projektovou dokumentaci. „Platné územní rozhodnutí vyprší na konci roku 2008. Ovšem předpokládám, že se stavbou se příští rok nezačne,“ konstatoval Marek Černý z odboru koncepce a rozvoje magistrátu.

To potvrdil také investiční náměstek Martin Major (ODS), podle něhož se stavba parkoviště ani příští rok do rozpočtu města patrně nedostane.
Parkoviště je sice mezi projektovými náměty na financování ze strukturálních fondů unie. „Je však ve skupině, která nemá prioritu. Musíme ještě vyjasnit například majetkoprávní vztahy,“ dodal Radovan Sítek z olomouckého magistrátu.