A nebyl by v republice první! V podobné situaci se po zavedení mýtného ocitlo mnoho obcí včetně Břežanského údolí nedaleko Prahy. Kraj sem na žádosti místních občanů a obecních zastupitelstev umístil značku zakazující vjezd vozidlům nad dvanáct tun mimo dopravní obsluhy. „Přestože si zákaz vyžádal mnoho jednání a schůzek, starostové jsou nyní spokojeni, jelikož přinesl žádaný efekt. Počet zahraničních kamionů, které si tudy zkracovaly cestu, se eliminoval zhruba o osmdesát až devadesát procent,“ popsala vedoucí oddělení pozemních komunikací Monika Semová z černošického městského úřadu, pod který Dolní Břežany spadají.

Daskabátští zastupitelé se proto rozhodli upustit od sepsání petice a hodlají v nejbližších dnech kontaktovat příslušné úřady. „Toto zjištění nám dalo nové šance, zejména když víme, že jinde už podobnou situaci vyřešili,“ okomentoval problém starosta Daskabátu Antonín Venclík (nez.). Proti umístění značky zakazující vjezd vozidlům nad dvanáct tun na silnici 437 by s největší pravděpodobností nebyl ani Olomoucký kraj. „Takovéto řešení bychom podpořili,“ uvedl Ladislav Růžička z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu.

Zdaleka ne všichni obyvatelé zmíněných obcí však sdílejí nespokojenost a obavy přáslavického a daskabátského starosty a k jejich tažení za omezení kamionové dopravy se staví spíše negativně. „Mně kamiony nevadí a zákaz by konkrétně našemu obchodu ublížil. Mnoho řidičů sem zajíždí hlavně proto, aby si tu daleko levněji než na dálničních motorestech nakoupili svačiny,“ postěžovala si vedoucí jedné z přáslavických prodejen potravin.