Lidé si ve fakultní nemocnici nejčastěji pochvalují prostředí či přívětivý personál, naopak nejvíc postrádají větší citovou oporu zdravotníků.

„Vůbec nejvíce jsou pacienti spokojeni s koordinací a integrací péče, přijetím do nemocnice, poskytovanými informacemi a zapojením rodiny,“ komentoval mluvčí Egon Havrlant výsledky obsáhlého průzkumu Kvalita očima pacientů, jehož se zúčastnilo více než třicet tisíc lidí v patnácti velkých zdravotnických zařízeních řízených ministerstvem zdravotnictví.

Naopak méně spokojeni jsou lidé s citovou oporou zdravotníků a tělesným pohodlím, kam patří třeba čistota pokojů a toalet, doba ranního buzení nebo kvalita jídla. Zlepšení by nemocní ocenili zejména v oblasti informací o péči, s pokračováním péče a užívání léků po propuštění z nemocnice.

Nemocnice ještě nemá k dispozici kompletní výsledky a do všech detailů závěry nezná, takže podle mluvčího Egona Havrlanta se proto zatím nemůže vyslovit například ke spokojenosti či nespokojenosti s přístupem personálu na jednotlivých odděleních.

Už ty výstupy, které má v ruce, ale považuje za užitečné a bude s nimi dál pracovat.

„Jsou velmi cenné. Názory pacientů jsou pro nás nezbytným zdrojem pro zlepšování služeb. Rezervy máme určitě v organizaci práce, proto nyní probíhají procesní audity, které nám přesně odhalí slabé stránky. Všemi připomínkami se budeme zabývat,“ reagoval ředitel nemocnice Radomír Maráček.

Například v oblasti citové podpory pacientů, která není podle pacientů dostatečná ani v jiných nemocnicích v zemi, počítá FNO se zlepšením.

„Víme o tom. Trápí to celé české zdravotnictví. Připravujeme školení a chceme zaměstnance podpořit, aby se tomuto věnovali. Záleží nám na tom, aby pacienti odcházeli z nemocnice spokojeni,“ dodal mluvčí Havrlant.

Náměstek ministra zdravotnictví Marek Šnajdr k výsledkům uvedl, že vztahy pacientů a zdravotnického personálu řeší odstartovaná reforma tuzemského zdravotnictví a je to jejím prvořadým cílem.

„Jsem potěšen, že pacienti olomoucké fakultní nemocnice oceňují kvalitní práci zdravotnického personálu. Spokojení pacienti jsou pro nás velice důležití, proto klademe a i nadále budeme klást velký důraz na kvalitu a standardy poskytované péče ve všech zdravotnických zařízeních po celé republice,“ uvedl Šnajdr.

Přečtěte si také: Pacienti chválili péči, ale vadilo jim chování i režim