Do nyní rozestavěné budovy se začátkem roku 2013 přestěhují pouze pracoviště několika odborů a oddělení, které sídlí v domech na Dolním náměstí, v ulici Švédská a v Kateřinské ulici.
Motoristé budou muset pro vyřízení "papírů" stále až skoro k hlavnímu nádraží do budovy na ulici Vejdovského, stejně tak zůstane na starém místě na Hálkově ulici vyřizování sociálních dávek.
Osloveným lidem se záměr města – přesunout pouze část magistrátních pracovišť – moc nelíbí.
„To víte, že by bylo lepší, kdyby byly všechny úřady pod jednou střechou a člověk tak nebyl posílán od jednoho úřadu k druhému," řekla napříklada šestačtyřicetiletá Antonia Mlčuchová.
„Myslela jsem, že bude i sociálka přestěhovaná do té nové budovy, co se staví na Hynaisově ulici. Myšlenku soustředit všechny úřady na jednom místě jsem vítala nejen já, ale i lidé v mém okolí, i když si o stavbě vedle magistrátu myslím svoje," podotkla zase sedmatřicetiletá Olomoučanka, která chodí na sociální odbor sídlící na Hálkově ulici vyřizovat několik příspěvků. Své jméno uvést nechtěla.
Vizualizace prostor magistrátu v nové polyfunkční budově v Hynaisově ulici
VÍCE VIZUALIZACÍ: Nový polyfunkční dům v Hynaisově. Podívejte se
Kdo se bude stěhovat?
Do budovy, kterou staví společnost Namiro, se přestěhují pouze odbory a oddělení, která sídlí v domech, již se město chystá prodat.
„Do budovy na Hynaisově ulici se budou stěhovat pouze pracoviště z domu U Zlatého jelena, z Dolního náměstí 47 z ulice Kateřinská 8 a také ze Švédské ulice, kde jsme v nájmu," sdělil náměstek primátora Martin Major s tím, že se do nového přemístí také část úředníků z radnice.
„Zůstane tu pouze politické vedení a oddělení kultury a sportu," dodal náměstek Major.
Ti, kdo si potřebují vyřídit řidičský průkaz či zaevidovat vozidlo budou muset přijet na ulici Vejdovského.
Vizualizace nové polyfunkční budovy v Hynaisově ulici. Autor: Atelier Bonmot
Odbor sociálních věcí zůstane v Hálkově ulici
Také odbor sociálních věcí, který pokrývá sociální agendy týkající se občanů města, zejména nezletilých a jejich rodičů, osob v hmotné nouzi a ohrožených sociálním vyloučením, občanů s dlouhodobě nepříznivým zdravotním stavem a seniorů zůstane na svém místě.
Objekt na Hálkově ulici prošel v minulosti podle slov náměstka primátora Majora velkou přestavbou a město zde chce pracoviště nadále ponechat.
„Je to z důvodu jeho specifického umístění. V blízkosti je sídlo kraje a bylo nám sděleno, že jejich agendy jsou propojené," uvedl Major.
I v současnosti je stavba odtažená lešením a sítěmi. Vyměňují se zde totiž okna a vstupní dveře kvůli energetickým úsporám.
„Cílem prací je následná úspora nákladů za vytápění v rámci energetických opatření. Objem prací je v celkovém rozsahu zhruba pět milionů a tři sta tisíc korun. Práce mají být ukončeny do konce srpna," uvedla Jana Doleželová, mluvčí olomoucké radnice.
Vyjmenovaná pracoviště by se do polyfunkční budovy měla přestěhovat začátkem příštího roku.
Celkem úředníci obsadí 6 300 metrů čtverečních, za které ročně město zaplatí zhruba 22 milionů korun. Úředníci zde mají být v nájmu deset let.
SOUVISEJÍCÍ:
Nájem pro nový magistrát: místo slevy bude klimatizace
Magistrát se do kasáren stěhovat nebude, majitel zvažuje žalobu
Současné rozmístění vybraných magistrátních pracovišť v Olomouci
Hynaisova 10
odbor dopravy
odbor informatiky
odbor koncepce a rozvoje
odbor majetkoprávní
odbor stavební
odbor živnostenský
odbor životního prostředí
pokladna (odbor ekonomický)
podatelna (odbor správy)
ověřování (odbor správy)
správce objektů (odbor správy)
Horní náměstí 583 (radnice)
primátor, náměstci primátora
členové Rady města Olomouce neuvolnění ze svého zaměstnání pro výkon funkce
tajemník, oddělení kancelář tajemníka
odbor ekonomický
odbor kancelář primátora
odbor správy (matrika)
Informační centrum Olomouc (odbor vnějších vztahů a informací)
Dolní náměstí 1 (U Zlatého jelena)
odbor investic
odbor školství
část odd. evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů (odbor správy)
odd. kultury, odd. sportu (odbor vnějších vztahů a informací)
vedoucí odd. matriky (odbor správy)
Dolní náměstí 47
odbor interního auditu a kontroly
vedoucí odboru, odd. KMČ a DP, odd. propagace a marketingu (odbor vnějších vztahů a informací)
odd. správa budov (odbor správy)
Kateřinská 8
odd. přestupkové (odbor správy)
odd. cestovního ruchu (odbor vnějších vztahů a informací)
Švédská 6
odd. místních poplatků (odbor ekonomický)
Hálkova 20
odbor sociálních věcí
Vejdovského 2
odbor agendy řidičů a motorových vozidel
část odd. evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů (odbor správy)
odd. správních aplikací (odbor informatiky)
pokladna (odbor ekonomický)
Zdroj: www.olomouc.eu