VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečné dálniční exity na D46 přestaví, na jaře začnou s prvním

Olomoucký kraj – Špatný rozhled, krátká dráha pro rozjezd, nebezpečí srážky. S takovou realitou se denně setkávají řidiči vjíždějící na dálnici D 46 na většině exitů mezi Olomoucí a Vyškovem.

14.2.2017 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Karásek

Samotní šoféři pak poukazují především na příliš krátké nájezdy, kvůli kterým hrozí ve výsledku střet s autem jedoucím po dálnici.

„Určitě by nájezdy měly být delší, všude v Evropě jsou. Aspoň ať je prodlouží jak v Brodku u Prostějova, rozhodně by pak místo bylo bezpečnější,“ vyjádřil se třeba jeden z prostějovských řidičů Karel Vysloužil.

Právě tohle pak má v úmyslu Ředitelství silnic a dálnic.

Počínaje letošním březnem by totiž mělo dojít na rekonstrukci hned několika dálničních exitů v okrese.

Prvním na řadě bude podle vyjádření mluvčího instituce Jana Studeckého ten u Žešova.

„V březnu letošního roku bude zahájena modernizace mimoúrovňové křižovatky exitu Prostějov – jih. Rekonstrukce bude trvat sedm měsíců,“ uvedl Studecký.

„Modernizace budou zpravidla probíhat tak, že budou otevřeny 2 jízdní pruhy. Nicméně konkrétní organizace stavebních prací je v kompetenci zhotovitele, který projednává s příslušným správním úřadem parametry uzavírky,“ dodal. Exity Prostějov-Střed, Prostějov-Sever a Olšany u Prostějova by měly podle jím poskytnutých informací přijít na řadu v letech 2018 až 2020.

ČTĚTE TAKÉ: Centrum Přerova se vylidňuje, krám zavřel už i Baťa

Přednost při najíždění na dálnici?

Zajímavostí je, že například v případě exitu Prostějov-Sever počítá rekonstrukce s třetím rondelem v Konečné ulici.

O řešení napojení dálničního přivaděče na další komunikace pomocí rondelů se mluvilo i v případě Žešova. Zde však vznik nových kruhových křižovatek zatím potvrzen nebyl.

Řidiči si každopádně změny přejí.

„Delší odbočovací pruhy to chce. Například z Olšan se na dálnici pořádně nedá vyjet,“ poznamenal třeba řidič Lubomír Dostál.

Jeho kolega Karel Vysloužil by se pak přikláněl i k další novince.

„V Německu třeba platí, že když se řidiči blíží na dálnici ke křižovatce, přejedou do levého pruhu. Navíc mají řidiči vjíždějící z exitů na dálnici přednost,“ řekl ke svým zkušenostem s tím, že by neškodilo tuto praxi zavést i na D 46.

ČTĚTE TAKÉ: 

Zamilovaná Leona Machálková či hokejista Zaťovič. Jaká byla první láska?

Někdo špatně zavřel dveře. Tragický pád holčičky z vlaku už má příčinu

Nevím, co tím sledují, říká projektant rozhledny na Kosíři k jejímu uzavření

Autor: Michal Sobecký

14.2.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pořadí šestý hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk 20 let starostoval ve Výšovicích na Prostějovsku.
2 12

Obec byla mrtvá, vzpomínají na starostování hejtmana Oklešťka

Lávka přes Mlýnský potok u sportovní haly na Lazcích
4

V Olomouci letos opraví tři lávky

Manažer Sigmy Minář otevřeně: Z loňských přestupů jsem se poučil

Zatímco loni přivedl do Olomouce známá jména, letos tak aktivní nebyl.

Zemánek: Košta musel odejít, bylo to jediné řešení

Jmenování Oto Košty hejtmanem nebyla chyba sociální demokracie, ale šlo o vnitřní věc ANO. Řekl to 1. hejtmanův náměstek Jiří Zemánek (ČSSD).

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Do Olomouce přijedou tisíce mladých katolíků z celé země

Tisíce mladých lidí z celé České republiky přijede v létě do hanácké metropole.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies