VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečné dálniční exity na D46 přestaví, na jaře začnou s prvním

Olomoucký kraj – Špatný rozhled, krátká dráha pro rozjezd, nebezpečí srážky. S takovou realitou se denně setkávají řidiči vjíždějící na dálnici D 46 na většině exitů mezi Olomoucí a Vyškovem.

14.2.2017 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Karásek

Samotní šoféři pak poukazují především na příliš krátké nájezdy, kvůli kterým hrozí ve výsledku střet s autem jedoucím po dálnici.

„Určitě by nájezdy měly být delší, všude v Evropě jsou. Aspoň ať je prodlouží jak v Brodku u Prostějova, rozhodně by pak místo bylo bezpečnější,“ vyjádřil se třeba jeden z prostějovských řidičů Karel Vysloužil.

Právě tohle pak má v úmyslu Ředitelství silnic a dálnic.

Počínaje letošním březnem by totiž mělo dojít na rekonstrukci hned několika dálničních exitů v okrese.

Prvním na řadě bude podle vyjádření mluvčího instituce Jana Studeckého ten u Žešova.

„V březnu letošního roku bude zahájena modernizace mimoúrovňové křižovatky exitu Prostějov – jih. Rekonstrukce bude trvat sedm měsíců,“ uvedl Studecký.

„Modernizace budou zpravidla probíhat tak, že budou otevřeny 2 jízdní pruhy. Nicméně konkrétní organizace stavebních prací je v kompetenci zhotovitele, který projednává s příslušným správním úřadem parametry uzavírky,“ dodal. Exity Prostějov-Střed, Prostějov-Sever a Olšany u Prostějova by měly podle jím poskytnutých informací přijít na řadu v letech 2018 až 2020.

ČTĚTE TAKÉ: Centrum Přerova se vylidňuje, krám zavřel už i Baťa

Přednost při najíždění na dálnici?

Zajímavostí je, že například v případě exitu Prostějov-Sever počítá rekonstrukce s třetím rondelem v Konečné ulici.

O řešení napojení dálničního přivaděče na další komunikace pomocí rondelů se mluvilo i v případě Žešova. Zde však vznik nových kruhových křižovatek zatím potvrzen nebyl.

Řidiči si každopádně změny přejí.

„Delší odbočovací pruhy to chce. Například z Olšan se na dálnici pořádně nedá vyjet,“ poznamenal třeba řidič Lubomír Dostál.

Jeho kolega Karel Vysloužil by se pak přikláněl i k další novince.

„V Německu třeba platí, že když se řidiči blíží na dálnici ke křižovatce, přejedou do levého pruhu. Navíc mají řidiči vjíždějící z exitů na dálnici přednost,“ řekl ke svým zkušenostem s tím, že by neškodilo tuto praxi zavést i na D 46.

ČTĚTE TAKÉ: 

Zamilovaná Leona Machálková či hokejista Zaťovič. Jaká byla první láska?

Někdo špatně zavřel dveře. Tragický pád holčičky z vlaku už má příčinu

Nevím, co tím sledují, říká projektant rozhledny na Kosíři k jejímu uzavření

Autor: Michal Sobecký

14.2.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Silnice I/11 v katastru obce Olšany na Šumpersku - nejhorší nová nehodová lokalita za rok 2016
5

Rizikové silnice: kde je nejkritičtější místo v Olomouckém kraji?

Policie hledá muže z videa kvůli krádeži peněženky v olomouckém baru

Tento muž měl ukrást peněženku v olomouckém baru. Nepoznáte ho?

Sigma odmítla čtvrt miliardy z Číny, tvrdí podnikatel a kritizuje vedení

Olomoucký podnikatel Mario Wiedermann tvrdí, že fotbalová Sigma přišla o jedinečnou šanci získat silného akcionáře z Číny. Podle něj mohl do Olomouce dostat viceprezidentku nadnárodního čínského gigantu Tiens Group, mluvit se mělo o čtvrt miliardě korun.

Ve Chválkovické zasahovali záchranáři, doprava stála

Provoz v olomoucké Chválkovické ulici, klíčové tepně ve směru od Šternberku, v pondělní ranní špičce kolaboval.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

"Pejskař" se drsným způsobem zbavil malé fenky

Krutý způsob, jak se zbavit svého čtyřnohého miláčka zvolil jeho majitel v Uničově.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies