VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bourání olomouckých mostů: u Bristolu po zimě, na Masarykově do tří let

Po ročním odkladu se na podzim v Olomouci rozjedou přípravy na stavbu další etapy protipovodňových opatření. 

25.7.2017
SDÍLEJ:

Vizualizace bermy směrem k mostu v Komenského uliciFoto: Zdroj: MmOL

Kromě kácení skupin keřů a dalších dřevin v ulicích Nábřeží a Blahoslavova čeká v nadcházejících dvou letech obyvatele města především bourání a výstavba mostu přes Moravu v Komenského ulici.

Podle současného harmonogramu stavebních prací II. B etapy protipovodňové ochrany by se provizorní lávka vedle mostu mohla začít rýsovat již začátkem příštího roku.

„V současnosti probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby, které Povodí Moravy vypsalo v dubnu a mělo by být dokončeno na podzim. Pokud se vše odehraje bez komplikací, mohla by realizace protipovodňových opatření začít letos na podzim a na kácení bychom navázali přípravnými pracemi, jako je například vybudování lávky pro pěší vedle mostu v Komenského,“ uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák s tím, že přípravné práce mají trvat čtyři měsíce.

Provizorní lávka, jež bude hotová před samotným zbouráním mostu, bude sloužit chodcům, případně cyklistům.

Dlouhé měsíce uzavírek a objížděk

Motoristé se musejí připravit na dlouhé měsíce uzavírek a objížděk.

Kvůli demolici a následné výstavbě nového mostu u Bristolu se uzavřou vjezdy do ulic Na Letné a Sokolovská a Komenského ulice se uzavře na rok.

„Nejvíce budou výstavbou dotčeny ulice Nábřeží a Blahoslavova, které budou uzavřeny nebo v nich bude provoz omezen téměř po celou dobu výstavby,“ řekl David Fína z Povodí Moravy.

Bourání a následná výstavba nového mostu, přeložky sítí a další postupy zkomplikují také dopravu do Klášterního Hradiska nebo do městské části Černovír.

„O tom, kudy povedou objízdné trasy a jak velký dopad budou mít stavební práce na dopravu ve městě, zpracoval magistrát studii. Tu musí Povodí Moravy zapracovat a propojit se svými plány,“ doplnil náměstek primátora Aleš Jakubec.

Spojnici k nádraží přestaví po půlkách

Součástí projektu ochrany proti povodním je i stavba mostu na Masarykově třídě, který se má budovat po půlkách.

„Most na Masarykově třídě bude bourán a stavěn po polovinách tak, aby byla zajištěna v tomto místě i tramvajová doprava, průchod pro pěší a v případě nutnosti průjezd záchranných složek,“ doplnil David Fína.

Na mostu by se mělo začít pracovat do tří let.

Vodohospodáři počítají v rámci opatření s rozšířením koryta Moravy, což zvětší jeho kapacitu. Objeví se tu i náplavky.

Olomouc už má za sebou první část dokončenou v roce 2007, kdy vznikl obtokový kanál u teplárny.

Etapa II A přinesla navýšení kapacity koryta a další úpravy v úseku od soutoku Mlýnského potoka s Moravou až k železničnímu mostu trati Nezamyslice Olomouc. Hotovo bylo v roce 2013.

V budoucnu se počítá ještě s protipovodňovými stavbami na jižním okraji města, tedy IV. etapou, a samostatnou částí je ochrana Chomoutova.

Autor: Kristýna Kovaříková

25.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Roman Skuhravý
60

Skuhravý z Opavy chválí Sigmu. Navzdory tomu, že asi padl příchod Texla

Celostátní setkání mládeže na Svatém Kopečku.
3 5

Křesťanská mládež se prošla na Svatý Kopeček. Podívejte se

Králíkáři se nákazy nebojí, je daleko

Výstava mladých králíků a drůbeže spojená s expozicí holubů, kterou o tomto víkendu pořádá Český svaz chovatelů v Kožušanech, patří mezi nejnavštěvovanější přehlídky domácích zvířat v regionu.

Olomouc hostí Českou pokerovou tour, jako první na Moravě

Poker je karetním fenoménem současnosti, kterému se jen v ČR věnují desetitisíce hráčů. Nejprestižnější tuzemský turnaj Česká pokerová tour se vůbec poprvé hraje na Moravě, od čtvrtka do pondělí jej hostí kasino v Olomouci-Hodolanech. Hráči si v Olomouci rozdělí výhry ve výši čtyř milionů korun.

V Drahanovicích havaroval motorkář s osobním autem

Nehoda motorkáře a osobního auta se stala v pátek odpoledne, okolo půl třetí v Drahanovicích na Olomoucku.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení