Dráhy pro vyznavače divoké jízdy na kole otevřou v létě ve Slavoníně. Příznivců přibývá a volně přístupné sportoviště o velikosti jednoho hektaru má větší zájem o sport jen podpořit.

Terénní sportovní hřiště bude určené zejména pro kola BMX a MTB a freestylové aktivity.

„Areál tohoto typu tady chyběl a věřím, že bude hodně využívaný a přiláká k tomuhle sportu nové tváře," doufá jezdec Kamil Tatarkovič, který se na přípravě bikeparku podílel.

Podle studie v něm mají být čtyři tratě. Takzvaná dual slalomová dráha, dráhy se skoky, dřevěnými překážkami a menší trať s muldami a zatáčkami.

Doplní je i dráhy pro zdokonalování techniky jízdy na kole.

Prostor nabídne co nejširší využití, neměl by sloužit jen jedné skupině.

„Myšlenka byla, aby když přijede táta s dítětem na odrážedle, aby se dítě po vlnkách pohoupalo a táta, aktivní cyklista, si zajezdil," uvedl příklad Kamil Tatarkovič.

Bikepark by podle něj měl nabídnout zázemí pro kvalitní závody nebo exhibici. Přes léto by tam rád viděl pravidelné tréninky.

Dráhy vyrostou v městské části Slavonín u ulice Kyselovská.

„Hřiště bude ohraničené železnicí z Olomouce směrem na Nezamyslice. Půjde o volně přístupné veřejné sportoviště o rozloze jednoho hektaru, které bude provozováno sezónně od dubna do října a bude přístupné bezplatně," řekl investiční náměstek primátora Jaromír Czmero (ČSSD). Vznikne i parkoviště pro deset aut.

EU zaplatí vetšinu nákladů

Náměstek připomněl dlouhou historii projektu.

„Začínalo se s ním v roce 2009. Projekční práce trvaly pět let, byly tam problémy. Nakonec se to dotáhlo do úspěšného konce. Podmínka dotací je, že bude hotovo do konce června příštího roku," sdělil Czmero.

Evropský příspěvek pokryje tři miliony korun, zhruba šest set tisíc korun zaplatí město.

Bikeři si dosud museli vystačit se svépomocí postavenými tratěmi a skoky, případně jezdit do jiných měst nebo do hor.

„Řešilo se to různě. Zájem o tyto sporty roste. I ve spojení s typem ježdění na Rychlebských stezkách, kde mají neskutečnou návštěvnost. Tento areál bude trochu jiný, ale komunita jezdců se hodně prolíná. Lidé, kteří jezdí do různých bikeparků, ať už jsou to Kouty nad Desnou, Malá Morávka nebo Dolní Morava, jsou všichni potenciální zájemci," nebojí se Kamil Tatarkovič o využití sportoviště.