Na její závěry čeká dopravce, kterému kameny naskládané dětmi na koleje způsobily škodu ve výši čtvrt milionu korun.

„Prověřování případu zatím nebylo ukončeno, ve věci probíhají úkony trestního řízení,“ informovala v pátek mluvčí olomoucké policie Irena Urbánková.

Část kostek z rekonstruované třídy 1. máje v Olomouci leží v areálu Staroměstských kasáren ve Studentské ulici.
Velká kostková loupež? Na třídě 1. máje už nebude, ujišťuje radnice

Trojice mezi 12 až 14 lety

Trojice ve věku 12 až 14 let ohrozila cestující na jedné z nejrušnějších tratí v Česku.

V úseku mezi Štěpánovem a Olomoucí daly překážku na koleje v obou směrech a rychlostí 160 kilometrů za hodinu najel do kamenů vlak společnosti Leo Expres. Nikomu se naštěstí nic nestalo.

„Vzhledem k tomu, že máme nové a kvalitní jednotky a zároveň používáme velmi tvrdou ocel pro naše kola, nedošlo k vykolejení vlaku ani k jeho většímu poškození,“ reagoval na „klukovinu“ šéf Leo Experessu Peter Koehler.

„Vlak nižší kvality by mohl vykolejit nebo minimálně být odstaven z provozu,“ dodal.

Zahájení turistické sezony v Olomouci. Ilustrační foto
Kam o víkendu? Na motorky, zábavu u orloje i nevšední prohlídky

Poškozena všechna kola

Vlak měl poškozena všechna kola, ale jednotka byla schopna provozu a z Olomouce se zpožděním pokračovala na Slovensko.

Škodu dopravce vyčíslil na 250 tisíc korun.

Na otázku dalšího postupu a případného vymáhání škody, společnost odkázala na policejní závěry.

„Budeme čekat ba výsledky policejního vyšetřování,“ sdělil Deníku po nehodě Peter Koehler.

Ilustrační foto.
Muže v Olomouci usmrtil vlak, autobus pak přejel chodce

Nedostatečné zajištění koridorů

Ten tehdy kroutil hlavou nad jednáním školáků a zároveň poukazoval na nedostatečné zajištění koridorů.

„Dlouhodobě apelujeme na ministerstvo dopravy, aby zabezpečilo hlavní železniční tahy alespoň do stejné úrovně jako dálnice,“ uvedl šéf společnosti Leo Express.

Jako řešení vidí oplocení železnice v blízkosti větších aglomerací.

„Nebo tam kde hrozí nebezpečí vstupu zvěři, dále pak mimoúrovňové přejezdy a odstranění stromů v blízkosti tratě,“ vypočítával.

Ilustrační foto
"Klukovina", která může vykolejit vlaky. Oplotí koridory?