VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lepší cesta přes Ramzovou? Nejdřív za několik let

Jeseníky – Nejdřív úzký a nízký podjezd, hned za ním stoupání do strmého kopce. Ten úsek mezi Brannou a Ostružnou znají všichni řidiči, kteří jezdí ze Šumperska na Jesenicko přes Ramzovské sedlo.

11.5.2012 1
SDÍLEJ:

Podjezd mezi Brannou a Ostružnou na Jesenicku.Foto: DENÍK/Petr Krňávek

Oběma kritickým místům se měl vyhnout plánovaný obchvat Ostružné. Nákladný projekt však skončil u ledu. Olomoucký kraj místo toho plánuje zlepšit parametry silnice ve stávající trase.

Zmíněný úsek silnice mezi Brannou a Ostružnou je problémem zejména v zimě pro řidiče nákladních aut.

„Když už kamion tím nízkým podjezdem projede, stává se, že zůstane stát v kopci. Cesta tu v zimě bývá kluzká a náklaďáky na ní občas uvíznou," řekl Martin Štěpánek, který místem často projíždí.

Silnice přes Ramzovou je přitom jedna z pouhých dvou silničních spojnic Šumperska s Jesenickem. Pokud by kvůli nepřízni počasí, dlouhodobé opravě nebo například nehodě zůstalo neprůjezdné Červenohorské sedlo, auta by se jinudy přes hory nedostala.

Původní trasa obchvatu měla začínat u železničního přejezdu mezi Brannou a Ostružnou.

„Nová cesta měla jít nad železniční tratí, obejít viadukt a pak se měla nad nádražím po vrstevnici a kolem větrných elektráren vrátit na stávající cestu," popsal původní trasu obchvatu jesenický zastupitel Alexandr Kaňovský. Ten je zároveň předsedou krajské komise pro dopravu. Obchvat měl končit u přejezdu poblíž nádraží v Ostružné.

Z větrníků by mohl "střílet" led na auta

Přeložka silnice měla celkově měřit přes dva a půl kilometru a byla rozdělená na dvě etapy. Proč kraj od plánů na její výstavbu ustoupil?

Jednak kvůli finanční náročnosti, za druhé kvůli blízkosti větrných elektráren.

Podle informací Deníku není lopatky větrníků možné vyhřívat, a tak by v zimě hrozil pád zmrazků na projíždějící auta. Kompenzace za zimní odstávku elektráren by kraj vyšla na příliš mnoho peněz.

S výstavbou „umělého tunelu", kterým by auta projížděla, zase nesouhlasila CHKO Jeseníky.

Hejtmanství tak nyní pracuje s variantou úprav stávající silnice.

„Nová trasa v délce přibližně půl kilometru řeší zejména hlavní závady v blízkosti železničního podjezdu mezi obcemi. A to novým mimoúrovňovým křížením silnice s železniční tratí a úpravou stoupání se zřízením přídavného stoupacího pruhu pro pomalá vozidla," sdělil mluvčí Olomouckého kraje Ivo Heger.

Stavba by měla podle aktuálních předpokladů vyjít na 62 milionů korun. Její přípravu schválili na konci dubna krajští zastupitelé. Zatím budou úředníci připravovat dokumentaci pro územní rozhodnutí.

„Z hlediska náročnosti projektu a nutnosti změn územního plánu obou obcí lze celkovou délku přípravy pro tuto akci předpokládat na minimálně tři roky," doplnil Heger.

Autor: Petr Krňávek

11.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rekonstrukce třídy 1. máje v Olomouci 26. května 2017
1 10

Zbytky středověké brány zřejmě zasypou. Opravu třídy 1. máje nezdrží

Z hořícího podkroví vytáhl příbuzný popálenou ženu. Sám se zranil
4

Z hořícího podkroví vytáhl příbuzný popálenou ženu. Sám se zranil

V Krčmani zbrzdila provoz bouračka se zraněním

Nehoda, která má za následek zranění, se odehrála v sobotu odpoledne v Krčmani na Olomoucku. V Olomoucké ulici se převrátilo auto, najelo do příkopu.

Opava myslí na postup, trenér Sigmy Jílek na metu sedmdesáti bodů

Olomoučtí fotbalisté se budou v neděli loučit s druhou ligou, na závěr je však nečeká nic jednoduchého, míří do Opavy. Slezský FC je ve hře o postup, a aby toho nebylo málo, s aktivní kariérou se loučí obránce Zdeněk Pospěch.

Kam o víkendu? Na víno, fort či veselice

Pravidelná porce tipů na zajímavé víkendové akce na Olomoucku. 

Letní bazén v Olomouci už otevřel. Plovárny v okolí finišují

I když se rtuť teploměru bude na konci víkendu a v pondělí tlačit ke třicítce, koupaliště v menších městech Olomoucka neplánují uspíšit start letošní sezony. Podle provozovatelů se finišuje s posledními přípravami, které nejde zkrátit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies