VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové logo pro Přerov: které byste vybrali?

Přerov – Pět návrhů na logo, které v jednoduchosti vystihne středomoravské město na řece Bečvě, vybrala odborná porota v soutěži o jednotný vizuální styl Přerova. Ještě než ale o vítězi definitivně rozhodnou radní, mohou podpořit svého favorita lidé na webových stránkách města. Hlasování začalo v pondělí 25. dubna a skončí v neděli 1. května.

26.4.2016
SDÍLEJ:

Přerov vybírá nové logo – finálové návrhyFoto: Zdroj: Archiv města Přerova

Přerov má už od dob Pernštejnů znak se dvěma věžemi a zubří hlavou.

Od roku 1948 používá i modrožlutou čtvercovou vlajku.

Trendem doby je ale jednoduchost a výstižnost, která zaujme na první pohled.

Město Ostrava například charakterizují tři vykřičníky, pro Brno jsou zase typické svislé linie a Olomouc zaujme červenobílou šachovnicí.

Přerovu jednotný vizuální styl dosud chybí.

Přišly dvě stovky návrhů

V soutěži, již vyhlásila radnice, se sešlo celkem 197 návrhů, z toho se jich do nejužšího výběru dostalo na 21.

„Do druhého kola postoupilo pět nejzajímavějších nápadů a jejich autorky je rozpracovaly podle našich podmínek. Soutěž byla v prvním kole anonymní a je zajímavé, že do druhého kola postoupily pouze návrhy grafiček," přiblížil přerovský radní Jan Horký (SpP).

Rozpracované návrhy posoudila v polovině dubna porota, a ta vybrala vítězný návrh, který doporučí radě města ke schválení.

„Radní vezmou doporučení odborníků v potaz, ale mohou vybrat prakticky kterýkoliv z pěti návrhů, které jsou ve finále," vysvětlil.

Hvězdičkování na webu města

Do výběru vítězného loga se ale mohou zapojit i Přerované, a to hlasováním na webových stránkách města.

„Hlasující může udělit návrhu maximálně pět hvězdiček. Pro každý návrh bude mít možnost hlasovat jen jednou," přiblížila podmínky Lenka Tomečková z magistrátu, která má na starosti marketing.

Hlasování odstartovalo v pondělí 25. dubna a na vyjádření svého názoru mají zájemci celých sedm dní.

Pokud někdo nemá internet, může přijít do Výstavní síně Pasáž v Kratochvílově ulici a jednotlivé návrhy si prohlédnout na nástěnce.

Své vzkazy a postřehy mohou Přerované zanechat také v návštěvní knize.

Výstava návrhů potrvá od pondělí až do konce týdne.

„Autor vítězného návrhu, jehož radní vyberou, obdrží od města částku sto tisíc korun, soutěžící na druhém místě získá čtyřicet tisíc a třetí nejúspěšnější účastník si připíše na konto třicet tisíc korun," uzavřela mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.

Finálové návrhy a jejich autoři

Návrh č. 1

Přerov vybírá nové logo – návrh číslo 1.

Autorkou návrhu č.1 je Lenka Kubíčková. Logotyp, který ztvárnila, tvoří nápis Přerov a tři jednoduché grafické symboly, které mají hned několik významů. Jednak jsou to zjednodušené věže, rohy býka, které se nacházejí v erbu města – a také vlny řeky Bečvy, jež protíná a zároveň spojuje město Přerov svou energií a přináší do něj aktivitu i nové impulsy.

Návrh č. 2

Přerov vybírá nové logo – návrh číslo 2.

Návrh číslo 2 zaslala Mariana Tutschová. Její logotyp vychází z pozice města a jeho rozložení, což je jediný neměnitelný pevný bod, od něhož by se měla značka odvíjet. Říká, že architektura může být zbourána, tvar města a jeho dominanty se mohou měnit, ale základní rozložení města kolem řeky je neměnné. Logo je stejně jako město rozděleno na dva segmenty. Horní a dolní část loga je rozdělena na dvě části stejnou křivkou, jako je město Přerov na mapě rozděleno řekou.

Návrh č. 3

Přerov vybírá nové logo – návrh číslo 3.

Hned dvě autorky – Markéta Steinert a Kristýna Greplová vytvořily návrh číslo 3. Jejich typografický návrh je založen na hře, která dává městu Přerov moderní symboliku. Jedná se o typografickou značku – díky otočení levého dolního rohu vznikne háček nad písmenem R. Tento logotyp je specifický tím, že neslouží jen jako samotné logo, ale také jako soběstačný vizuální prvek, díky němuž každý město Přerov snadno identifikuje.

Návrh č. 4

 Přerov vybírá nové logo – návrh číslo 4.

Stejné dvě autorky – tedy Markéta Steinert a Kristýna Greplová – stojí i za návrhem s číslem 4. Představuje redesign erbu města. Navazuje na tradici – se snahou o zachování genia loci – které přenáší do kontextu moderního světa. Díky specifickému propojení historických souvislostí s moderním stylem umožňuje okamžitou rozpoznatelnost mezi vizuálními styly ostatních měst.

Návrh č. 5

Přerov vybírá nové logo – návrh číslo 5.

Autorkou návrhu číslo 5 je Veronika Kořínková. Pracuje se symbolem zubra, který je v Přerově chápán jako tradiční symbol města. Zubr je v tomto případě znázorněn prostřednictvím písmene „ř", kde je háček nahrazen závorkou, jež jasně připomíná zubří rohy.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

Které logo Přerova se vám líbí nejvíc?

Návrh č. 1

2 hlasy

Návrh č. 2

2 hlasy

Návrh č. 3

23 hlasů

Návrh č. 4

19 hlasů

Návrh č. 5

21 hlasů

Ani jedno

64 hlasů

Hlasovalo: 131

Anketa byla ukončena

26.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Solární wi-fi lavička ve Smetanových sadech v Olomouci
1 5

Využíváte wi-fi lavičky v Olomouci? Statistiky hlásí tisíce připojení

Větrníky u Horní Loděnice
3 11

Další větrný park nad Olomoucí dostal povolení

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Fronty na Sigmě zaskočily pořadatele a zlobily fanoušky. Nestihli góly

Fronty před branami Androva stadionu v Olomouci stály ještě po začátku nedělního zápasu. Fotbalisté Sigmy porazili brněnskou Zbrojovku 3:0, někteří fanoušci však měli tu smůlu, že neviděli jediný gól.

Setkání křesťanské mládeže přilákalo do Olomouce přes 8 tisíc lidí

Olomouc minulý týden zaplnili mladí křesťané z celé republiky.

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení