Obliny jsou typické pro práci Lukáše Raise.

Rád používá kovové trubky a jejich tvarové obdoby, které formuje do důmyslných smyček a uzlů. Někdy jde o samostatné linie, jindy se začátek i konec spojí v jeden nekonečný propletenec. Převažující význam novějších plastik je abstraktní, ač jsou tvořeny v souladu s velmi konkrétními zákonitostmi matematiky, geometrie, fyziky.

Kovové sochy jsou velkým lákadlem k letní návštěvě města Lipník nad Bečvou. Lukáš Rais: Noha.

Kovové sochy jsou velkým lákadlem k letní návštěvě města Lipník nad Bečvou. Lukáš Rais: Noha. Foto: Deník/ Iva Najďonovová

S materiálem autor zachází rázně a chlapsky, ale bez násilí, s respektem k jeho vlastnostem a možnostem zpracování, dobře znalý elektrotechniky, mechaniky a technologických principů.

Hrany zase můžeme naleznout v díle Jakuba Flejšara, který dává přednost figurálním plastikám.

Postavy a hlavy v jeho tvorbě tematicky převažují. Hlavním fenoménem jeho tvorby je příroda, která ho nepřestává inspirovat, posiluje ho umělecky i lidsky a posouvá jeho tvorbu vpřed. Láska k přírodě ovlivňuje jeho výtvarný pohled na svět, odráží se jak ve vztahu k používaným materiálům, tak v jejich zpracování, kombinacích a instalacích.

Kovové sochy jsou velkým lákadlem k letní návštěvě města Lipník nad Bečvou. Jakub Flejšar: Sedící figura.

Kovové sochy jsou velkým lákadlem k letní návštěvě města Lipník nad Bečvou. Jakub Flejšar: Sedící figura. Foto: Deník/Iva najďonovová

Respekt a úcta k přírodním zákonům ve spojení s talentem, poctivostí a pracovitostí – to je možný klíč k uměleckým úspěchům Jakuba Flejšara.

Známý je také díky svým sportovním úspěchům. ke zlaté medaili na olympijských hrách v Soči přivedl v roli trenéra snowboardistku Evu Samkovou.