VYBERTE SI REGION

Netradiční a objevné podnikání se zážitky

OLOMOUC/ Usměvavý majitel cestovní kanceláře ing. Zdeněk Wolf bezesporu patří mezi úspěšné podnikatele. S trochou nadsázky se dá říci, že obchoduje s netradičními zážitky.

20.5.2007
SDÍLEJ:

Zdeněk WolfFoto: DENÍK/Ivo Vysoudil

Když se před více než desetiletím rozhodoval, jakou živnost si otevře, měl vytyčené dva cíle. Jednak chtěl podnikat v tom, co ho baví, a navíc se chtěl odlišit od konkurence. „Asi od roku 1975 jsem vedl dětský vodácký oddíl, takže jsem měl s vodáctvím nějaké zkušenosti. Protože byl zájem o aktivní programy, začal jsem je pořádat. Nejprve jen tak pro známé a později profesionálně,“ popisuje své podnikatelské začátky Wolf.

Jeho cestovní kancelář vznikla v roce 1993 a nejprve se orientovala na aktivní, poznávací a odpočinkové programy pro děti, mládež a dospělé. Zhruba před devíti lety přišel výborný nápad, využít řeku Moravu,protékající Olomoucí. Cestovní kancelář tak začala nabízet netradiční a objevný pohledna krajskou metropoli z pohodlných raftových člunů. Časem přibyly i víkendové pobyty na různých řekách v Čechách i na Slovensku. „Ze začátku bylo poměrně těžké tyto plavby prosadit, protože všichni měli strach,abyse neutopili. Naštěstí jsme se dostali do povědomí lidí, kteří si plavby oblíbili, a v současné době je zájem o ně obrovský,“ říká s úsměvem Wolf.

Nabídka jeho kanceláře stále rostla. Dnes už si turisté mohou vybrat i plavby po Chráněné krajinné oblasti Litovelské Pomoraví, různé typy programů, a dokonce i noční plavbu pod osvětlenými památkami Olomouce. Na otázku, zda má majitel cestovky problémy s konkurencí, se Zdeněk Wolf opět potutelně usmívá. „Vlastně tady žádnou legální konkurenci nemáme. Jiná podobná kancelář tady není. Konkurence tu funguje vlastně jen načerno, ale mnoho lidí dá přednost řádně pojištěné firmě, kterou ta naše je. Navíc u nás mají zaručenou kvalitu,“ říká Wolf a pyšně ukazuje řadu ocenění zarámovaných na zdi. Mezi nimi se vyjímají ceny Grandprix z roku 2004 a 2006 z Mezinárodního veletrhu cestovního ruchuGOa Regiontour v Brně.

Majitel zaběhnuté cestovky Zdeněk Wolf se už teď na vodu dostane jen občas. Jeho podnikání mu zabírá spoustu času. Podle vlastních slov má někdy chuť všechno hodit za hlavu a nechat se někým zaměstnat. Tyto pocity se prý ale vytratí, když přijde od spokojených zákazníků děkovný dopis, nebo když se zákazníci vrací a objednají si další zájezd. „Bohužel moje práce je čím dál víc o papírování. Naštěstí mám dva schopné spolupracovníky – mé syny. Doufám, že jednou firmu převezmou,“ říká už znovu s úsměvem Wolf.

20.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Mezi Nezamyslicemi a Olomoucí nepojedou rychlíky

Brankář Martin Šustr

Ostravská posila Šustr: Ideální by bylo, kdyby do ligy postoupil Baník i Sigma

Na olomouckém náměstí vyrostl lesík z vánočních stromků

Olomouc - Desítky vánočních stromů zaplnily o uplynulém víkendu olomoucké Horní náměstí. Díky projektu Druhá šance na týden tvoří v centru města netradiční lesní porost. Vernisáž lesíka se uskutečnila v neděli večer za hudebního doprovodu skupiny Please The Trees.

Opilý řidič smykoval. Nakonec narazil do značky

Olomouc /VIDEO/ – Své závodnické řidičské schopnosti prověřoval opilý mladý šofér na odstavné ploše na křížení ulic Palackého a Litovelská v Olomouci v pondělí před jednou ráno.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies