VYBERTE SI REGION

Nahnilé ovoce reklamujte

OLOMOUC-Stejně jako v jarních měsících zjistili i nyní spolupracovníci Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), že mnozí obchodníci neuvádějí jakost jednotlivých druhů ovoce a zeleniny vůbec, nebo zboží neodpovídá deklarované jakosti.

18.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Země původu v mnoha případech také zůstává pro spotřebitele tajemstvím.

Zarážející je nízká kvalita nabízeného zboží, a to jak dovozového, tak domácí produkce.

„Často se naši spolupracovníci setkali dokonce s plesnivými rajčaty a bramborami i nahnilými banány, mrkví a petrželí. A to v nejednom obchodě. Naprosto běžné bylo, že zboží, které se v kontrolovaném období právě sklízelo, bylo zvadlé, vyschlé, případně i nahnilé. Je zarážející, že si obchodníci dovolí takové zboží vůbec nabízet,“ pozastavuje se nad některými případy Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Ani na tržištích není bohužel situace lepší, alespoň v těch místech, která pracovníci SOS navštívil$i.

„Apelujeme na spotřebitele, aby se bránili na místě přímo v prodejně nebo u trhovce. Není možné, aby inspektoři prošli každý den všechny prodejny v tomto státě. Záleží jen na spotřebitelích, aby se bránili proti špatné kvalitě zboží sami a hlavně ho nekupovali,“ varuje čtenáře Deníku Josef Černý.

Mnozí obchodníci neuvádějí jakost ovoce a zeleniny nebo zemi původu

Nabízené ovoce a zelenina musejí být čerstvého vzhledu, celé a zdravé. Není dovolen prodej necelistvých plodů ani jiných konzumních částí. V žádném případě nesmí být plody poškozeny hnilobou nebo plísní.

„Velkým rizikem jsou takzvané výkroje, například u papriky, nebo jiné způsoby odstraňování napadených částí. Všechny takové a podobné úpravy jsou zakázány,“ uvedl Černý. Podle jakostních znaků uvedených v příslušných evropských normách se většina ovoce a zeleniny zařazuje do I. nebo II. třídy jakosti. Označení „nestandard” není přípustné.

Je důležité si při nákupu všímat čistoty nabízeného ovoce a zeleniny, jejich poškození škůdci či chorobami nebo poškození vlivem neodborného zacházení či nevhodného skladování.

„Někdy se stává, že cenově výhodná větší balení rajčat, jablek, pomerančů či mandarinek na dně skrývají shnilé plody. Pokud spotřebitel doma zjistí, že má v síťce s ovocem nahnilé ovoce, je na místě se vrátit nejpozději druhý den do obchodu s dokladem o nákupu potravin a trvat na výměně zboží či vrácení peněz.

Nebojte se zboží reklamovat, vyjádřením nespokojenosti si mohou spotřebitelé sami zjednat nápravu,“ uzavřel Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Autor: Ludmila Kubíčková

18.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

 V plamenech skončil byt v Babické ulici ve Šternberku v sobotu po 11. hodině.
4

VIDEO: Byt zachvátily plameny

Na likvidaci chovu drůbeže v Lověšicích, kde vypukla ptačí chřipka, se v sobotu podíleli pracovníci Krajské veterinární správy v Olomouci spolu s hasiči.
AKTUALIZOVÁNO
33

Další ohnisko ptačí chřipky: v Lověšicích na Přerovsku

Sigma porazila nadupaný Zlín, pak prohrála s béčkem Trnavy

Olomouc – Pořádně cenný skalp si ve druhém zimním utkání připsali olomoučtí fotbalisté, kteří porazili prvoligový Zlín. Fastav na Hanou dorazil i s Vukadinovičem, ale Jílkovi svěřenci předvedli výborný výkon a i díky dvěma gólům Plška otočili nepříznivý výkon ve svůj prospěch. V druhém sobotním zápase pak Sigma v omlazené sestavě podlehla trnavské rezervě.

Díky akvaristice si vyčistím hlavu, prozradil na Aquateře Jan Diviš

Olomouc, Zábřeh – Místo dvou aut zaplňují prostory garáže akvária, ve kterých plave na 35 druhů rybiček. Akvarista Jan Diviš ze Zábřehu si při péči a chovu rybek čistí hlavu. Některé své kusy prodával jednapadesátiletý muž na sobotní Aquateře na Výstavišti Flora v Olomouci.

Primátor o Sigmě: Nechci dopadnout jako v komedii Pretty Woman

Olomouc – Jednání s novým strategickým partnerem jsou ve velmi pokročilém stádiu, došlo k dohodě podmínek s akcionářem Josefem Lébrem a rozpočet pro dokončení sezony je zajištěný. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies