VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nahnilé ovoce reklamujte

OLOMOUC-Stejně jako v jarních měsících zjistili i nyní spolupracovníci Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), že mnozí obchodníci neuvádějí jakost jednotlivých druhů ovoce a zeleniny vůbec, nebo zboží neodpovídá deklarované jakosti.

18.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Země původu v mnoha případech také zůstává pro spotřebitele tajemstvím.

Zarážející je nízká kvalita nabízeného zboží, a to jak dovozového, tak domácí produkce.

„Často se naši spolupracovníci setkali dokonce s plesnivými rajčaty a bramborami i nahnilými banány, mrkví a petrželí. A to v nejednom obchodě. Naprosto běžné bylo, že zboží, které se v kontrolovaném období právě sklízelo, bylo zvadlé, vyschlé, případně i nahnilé. Je zarážející, že si obchodníci dovolí takové zboží vůbec nabízet,“ pozastavuje se nad některými případy Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Ani na tržištích není bohužel situace lepší, alespoň v těch místech, která pracovníci SOS navštívil$i.

„Apelujeme na spotřebitele, aby se bránili na místě přímo v prodejně nebo u trhovce. Není možné, aby inspektoři prošli každý den všechny prodejny v tomto státě. Záleží jen na spotřebitelích, aby se bránili proti špatné kvalitě zboží sami a hlavně ho nekupovali,“ varuje čtenáře Deníku Josef Černý.

Mnozí obchodníci neuvádějí jakost ovoce a zeleniny nebo zemi původu

Nabízené ovoce a zelenina musejí být čerstvého vzhledu, celé a zdravé. Není dovolen prodej necelistvých plodů ani jiných konzumních částí. V žádném případě nesmí být plody poškozeny hnilobou nebo plísní.

„Velkým rizikem jsou takzvané výkroje, například u papriky, nebo jiné způsoby odstraňování napadených částí. Všechny takové a podobné úpravy jsou zakázány,“ uvedl Černý. Podle jakostních znaků uvedených v příslušných evropských normách se většina ovoce a zeleniny zařazuje do I. nebo II. třídy jakosti. Označení „nestandard” není přípustné.

Je důležité si při nákupu všímat čistoty nabízeného ovoce a zeleniny, jejich poškození škůdci či chorobami nebo poškození vlivem neodborného zacházení či nevhodného skladování.

„Někdy se stává, že cenově výhodná větší balení rajčat, jablek, pomerančů či mandarinek na dně skrývají shnilé plody. Pokud spotřebitel doma zjistí, že má v síťce s ovocem nahnilé ovoce, je na místě se vrátit nejpozději druhý den do obchodu s dokladem o nákupu potravin a trvat na výměně zboží či vrácení peněz.

Nebojte se zboží reklamovat, vyjádřením nespokojenosti si mohou spotřebitelé sami zjednat nápravu,“ uzavřel Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Autor: Ludmila Kubíčková

18.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Jeseníky zalijí vydatné srážky, voda v řekách stoupne

Tvarůžkový festival na Horním náměstí v Olomouci
12

Tvarůžkový festival zaplní centrum Olomouce. Letos větší a delší

Průmyslová zóna v Řepčíně? Ne bez napojení na dálnici, říká radnice

Pokud by měl v Křelovské ulici v Řepčíně na kraji Olomouce vzniknout průmyslový areál s několika sty zaměstnanci, má město podmínku, aby doprava nezatížila okolí. Jelikož napojit lokalitu přes kruhový objezd u Globusu nepůjde, hledá spolu s investorem jiný způsob.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Padlí Američané mají u Bystrovan pomník. Autor jej obnovil v 93 letech

Sedm amerických letců, kteří zahynuli 18. prosince 1944, připomíná nový dřevěný kříž na kamenném podstavci u cyklostezky na pravém břehu Bystřice u Bystrovan.

Olomoucký majáles zve na Emmu Smetanu, Lenku Dusilovou i zábavu v parku

Koncerty, divadelní představení, workshopy, interaktivní prezentace více než padesáti neziskovek nebo bohatý sportovní program pro celou rodinu slibuje sedmý ročník Olomouckého majálesu Univerzity Palackého.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies