Podle průzkumu společnosti MasterCard, která jako jediná na trhu vydává firemní revolvingové kreditní karty, jež podnikatelé nejčastěji využívají, vlastní nyní služební kartu téměř třetina firem. "Celkem 78 procent firem v průzkumu uvedlo, že mají kreditní karty. Není překvapující, že je podnikatelé vnímají jako nejvýhodnější. Představují totiž hlavně pro malé firmy ideální prostředek ke snadnému získání výhodné půjčky," uvedl generální ředitel společnosti MasterCard pro Česko, Slovensko a Polsko Ján Čarný. Většina bank totiž podnikatelům poskytuje až měsíc a půl bezúročné období.

Krom možnosti krátkodobě překlenout výpadky příjmů oceňují firmy dodatečné služby, které s kartou souvisejí, cestovní a úrazové pojištění či pojištění pro zaměstnance. "Mezi doplňkové služby patří též rychlé a jednoduché navrácení daně z přidané hodnoty, jak doma, tak i v zahraničí. Držitelé karet mohou využít též rozsáhlé cestovní služby prostřednictvím nonstop asistenčního centra, pohotovostní servis při ztrátě karty a nedostatku hotovosti," doplnil Čarný. Výhodou podle podnikatelů jsou rovněž nižší výdaje na administrativu a možnost použít kartu na celém světě.

Služební platební karty, které se mezi podniky těší stále větší oblibě, přitom nejčastěji používají drobné firmy s ročním obratem 1- 5 milionů korun. Tyto podniky je podle průzkumu použijí téměř dvakrát týdně. "Nejvíce, v 61 procentech, firmy karty používají k výběru peněz z bankomatů, každému čtvrtému podnikateli pomáhá karta překlenout krátkodobé výpadky příjmů a téměř 40 procent uvedlo, že jimi platí hlavně náklady při služebních cestách," dodal Čarný. Olomoucký podnikatel Karel Šotola zdůrazňuje výhody plateb kartou v zahraničí: "Je to praktické, nemusíte hledat směnárnu, na kartu dostanete obnos v měně země, ve které právě jste. Navíc u sebe nemusíte nosit hotovost a doklady z bankomatu můžete rovnou předat účetní."

Odborníci tvrdí, že uživatelů podnikových karet bude rychle přibývat. Loni se proti roku předchozímu jejich počet zvýšil o 44 procent.