„Toho si snad vážím víc než prvenství v celém seriálu. V Německu totiž startovala velmi kvalitní konkurence a ani trochu jsem nedoufal, že bych mohl vyhrát," přiznal Janík.

Ještě před závodem musel řešit, s jakým autem se vůbec na start postaví.

„Naše formulové auto bylo po sezoně opotřebované. Motor musel na repasi do Anglie. Původně jsem měl jet s Fabií WRC, což ale nevyšlo. Je nakonec dobře, jsem startoval s mitsubishi," přiznal.

Janík přitom celou sezonu závodil ve formulovém vozu a v rozhodujícím podniku si musel zvykat na cestovní auto.

„S podobným autem jsem ale vloni jel rallye. Padlo mi do ruky," pochvaloval si.

Janíkovi navíc v Německu pomohl déšť. V první a druhé tréninkové jízdě na suchu obsadil čtvrtou pozici ve skupině a ve třetí jízdě dokázal postoupit na třetí příčku.

Do nedělního závodu se ochladilo a začalo pršet. Janík, kterému právě déšť vyhovuje, se hned v první jízdě ve skupině N ujal vedení. Během druhé jízdy mírně zaváhal a obsadil druhou pozici. Plánovaná třetí závodní jízda byla kvůli častým haváriím zrušena. Po součtu absolvovaných závodních jízd si Janík připsal body za vynikající první místo ve skupině.

„Všichni jeli s mitsubishi a podmínky jsme měli stejné. Po první jízdě jsem byl dokonce šestý v absolutním pořadí. Na mokru jsem měl výhodu i proti formulím," řekl jezdec.

Janík se nakonec radoval z nečekaného triumfu v evropském seriálu.

„Původně jsme počítali, že odjedu pár závodů. Docela jsme se ale chytili a situaci jsme přehodnotili. Seriálu jsme se tak věnovali naplno. Titul jsme přitom mohli slavit už dřív, ale z nepochopitelného důvodu nás v Itálii nepustili do závodu," zmínil Janík.

Do vydařené sezony patří i druhé místo z domácího šampionátu, kde za sebou nechal Otakara Krámského.

„V posledním závodě jsem ještě mohl bojovat i o titul. Ale to je jen kdyby. Vloni jsem skončil třetí a letos jsem chtěl porazit Krámského, který v Evropě patří k nejlepším. Vážím si toho skalpu," ocenil.

V týmu Nutrend racing ve své nováčkovské sezoně startoval i Jiří Svoboda s vozem Radical.

„Je šikovný a dělá velké pokroky. Dokázal potrápit řadu Italů s podobnými auty. Má velký potenciál a ve své nováčkovské sezoně překvapil. Pro příští rok prodáme Radical a bude startovat s novou formulí Norma," prozradil Janík.

Pňovický jezdec začíná spřádat plány na příští rok. „Zůstávám u kopců. Vzniká projekt věnovaný začínajícím závodníkům, na kterém bych se měl podílet," nastínil část svých plánů.

Ještě není jasné, jakou techniku pro příští rok nasadí. „Asi budu mít stejnou formuli. Máme možnost získat nový motor, který by nás měl přiblížit plackám. Je to ještě o jednáních a penězích," poznamenal Janík.

Zatím nemá jasno ani o tom, ve kterém šampionátu bude startovat.

„Do Evropy bychom se přihlásili jen s konkurences­chopným autem. Budeme uvažovat o novém motoru nebo autu. Zatím je ještě brzy," upozornil.

Zároveň však již ukončil působení i truckového týmu Buggyra.

„Pozici záložního jezdce převzal Matějovský. Moc mě to ale nevzalo. Z rallye jsem byl mnohem víc nadšený," dodal Janík.