Jeho kamionu LIAZ totiž nevydržel motor a posádka Jaroslav Valtr, Josef Kalina a Jakub First musela ze soutěže odstoupit.

Problémy se začaly projevovat při úterním přejezdu do Arequipy. Mechanici se sice v noci snažili odstranit příčinu potíží, ale motor ráno už nešel ani nastartovat.

Šternberský pilot tak z Rallye Dakar odstoupil z nadějné desáté pozice.

„Bojovali jsme celou noc, ale právě nám umřel motor. Je nám to moc líto, ale končíme. Vůbec zatím nevíme, čím to je, asi se sešlo pár věcí dohromady," uvedl Valtr na webu KM Racing.

Pilot a navigátor Josef Kalina míří předčasně domů, mechanik Jakub First zůstane s týmem a bude v bivaku pomáhat při práci na druhé liazce Vlastimila Vildmana.

„Je to špatná situace. Jarda jel výborně a auto ani neškrábl," uvedl šéf KM Racingu Martin Macík.

Jaroslav Valtr na Rallye Dakar

Jaroslav Valtr na Rallye Dakar 2013. Foto: KM Racing

Technické problémy vrtají všem v hlavě.

„Provedli jsme preventivní výměnu turba, wastegate, vstřikování, nic však neodhalilo příčinu. Vše jsme konzultovali i s českým zastoupením Deutzu, ani to nepomohlo. Motor byl na podzim po generálce a ještě těsně před odjezdem dostal nové hlavy válců i vstřikovací jednotky. Nic jsme nepodcenili, nešlo udělat pro jeho přípravu víc," kroutil hlavou týmový boss.

Olomoucký pilot Marek Spáčil středeční náročnou etapu dokončil na 26. místě. Šéf Czech Dakar Teamu asistoval u vyprošťování zapadlého vozu Aleše Lopraise a poté se ještě musel vypořádat s defektem pneumatiky.

Loprais spadl na osmé místo

Aleš Loprais nabral v závěru středeční páté etapy Rallye Dakar kvůli poruše baterie bezmála dvouhodinovou ztrátu a v průběžném pořadí klesl z prvního na osmé místo.

Jeho tatra se v Chile zastavila zhruba deset kilometrů před cílem měřeného úseku.

„Dnešek pro nás nebyl úplně nejšťastnější. Odešla nám baterie, která byla úplně nová, ale i to se na Dakaru stává. Banální záležitost, ale to auto je na ní prostě závislé," uvedl Loprais na Facebooku.

„Nešel nám pohon 4×4, chlazení, auto nestartovalo, došlo tam ještě k nějakému zkratu," dodal.

Po opravě se do cíle etapy dostal, ale stálo ho to vedoucí pozici.

„Nechali jsme tam téměř dvě hodiny. Zkusíme ještě zabojovat, ale realita je taková, že na pódium už to prostě není. Stáhnout dvě hodiny v dnešní konkurenci na Dakaru je téměř nemožné," konstatoval jezdec, který dnes slaví 33. narozeniny.

Nejlepším českým kamionem v průběžném pořadí je na čtvrtém místě tatra Martina Kolomého. Na vedoucího Nizozemce Gerarda de Rooye má více než půlhodinovou ztrátu.