Kamion Liaz ve čtvrteční páté etapě zastavila porucha motoru.

Na trati páté etapy z Chilecita do Tucumánu zvládlo trio KM Racingu první část rychlostní zkoušky.

Po přejezdu neutralizací byli Češi na šestém kontrolním bodu klasifikováni na 27. místě, ale po patnácti kilometrech se jejich kamion poháněný motorem Gyrtech zastavil.

„V úvodu etapy se nám jelo dobře, akorát že nás postihly defekty. Po startu do druhé poloviny erzety jsme ale udělali motor," uvedl pro týmový web Jaroslav Valtr.

„Když jsme vyjížděli na jednu menší dunu, najedou se to kouslo, v agregátu zachrastilo a vytekl z něj olej. Nejde s ním točit, je asi po něm," popisoval kritickou situaci.

„Čekáme na té duně, jestli nás někdo odtáhne na pistu a tam pro nás má s asistenčním manem přijet týmový šéf Martin Macík. Představovali jsme si naše vystoupení jinak, ale tohle je bohužel realita. Nedá se s tím nic dělat," pokračoval Valtr.

Technické problémy s převodovkou ho postihly už ve druhé etapě a do problémů se dostal i ve čtvrté, kdy po rychlejším projetí jedné zatáčky skončil na boku.

Do páté etapy tak startoval jako devatenáctý v průběžném pořadí a se ztrátou téměř pěti hodin na vedoucí kamion.

„Jsem zklamaný, že nedojedeme stejně jako loni do cíle a budeme se předčasně vracet domů," dodal ambiciózní pilot liazky s číslem 513, který si dával za cíl umístění v elitní desítce.

Jaroslav Valtr odpovídal ON-LINE před startem Dakaru