„V autě jsem moc kilometrů nenajezdil, ale technika je mnohem lepší. Kamion udělal obrovský techniký pokrok," pochvaluje si po testování ve slovenské Senici Jaroslav Valtr.

Výsledky testů si pochvaluje i Martin Kolomý.

„Ostrý závod nic nenahradí, ale na druhou stranu mohu zodpovědně říct, že ve srovnání 
s loňskem jsme na tom podstatně lépe," potvrdil Martin Kolomý pro webové stránky Buggyry.

Zároveň si pochvaloval především změny k výrazně lepším zadním brzdám, sání 
a tlumení.

„Jezdec se v autě cítí mnohem lépe, což se projeví zejména ke konci Dakaru. To už každý kilometr opravu bolí," dodal Martin Kolomý.

Předchozí tři starty na Rallye Dakar Jaroslav Valtr absolvoval v kamionu LIAZ, teď se ale na start chystá s Tatrou.

A změna je to opravdu velká. „V některých pasážích je Tatra velmi rychlá, ale při skocích se musí jít na brzdy, protože by to jinak mohlo mít fatální následky. Musel jsem změnit svůj jezdecký styl," přiznal Jaroslav Valtr.

Před rokem v Jižní Americe chyběl. „Dal jsem si pauzu 
a chtěl jsem získat nadhled. Byl jsem rozhodnut, že už Dakar nepojedu," konstatoval šternberský závodník.

Nakonec ale všechno dopadlo jinak. „Pak za mnou přišel Martin Kolomý, abych mu dělal dvojku. Nakonec ale pojede každý na sebe a podle pořadí se rozhodne, kdo bude jednička a kdo bude krýt záda," naznačil Jaroslav Valtr týmovou taktiku.

Na Dakaru bude startovat počtvrté. V premiéře skončil dvanáctý, následující dva ročníky v letech 2013 a 2014 nedokončil. Teď by se chtěl prosadit do první desítky. „Dakar je ale strašně těžká soutěž. Patnáct posádek může být v první desítce a minimálně pět může pomýšlet na vítězství. Konkurence udělala obrovský pokrok kupředu. Továrním kamionům nemůžeme konkurovat, ale nebojíme se jich," poznamenal Jaroslav Valtr.

Technika za oceán vyrazí 
z francouzského přístavu Le Havre již v polovině listopadu. Samotný pilot ale žádnou finální přípravu neplánuje.

„Čtyři roky trénuju pětkrát týdně. Pro mě se nic nemění. Maximálně si udělám pětidenní soustředění. Příprava je pro mě denní chleba," dodal Jaroslav Valtr.