„Zdejší trať s délkou 5350 metrů a převýšením 360 metrů se řadí k technicky velmi náročným. Tento podnik je také pověstný velmi vysokou návštěvností, kdy každoroční divácká účast je zde v řádech několika desítek tisíc lidí,“ popsal Janík zrádnosti tratě.

Závodní víkend sliboval náročné podmínky. „Tým dorazil do Španělska s předstihem již ve čtvrtek ráno za velmi deštivého počasí. Samotná závodní trať byla oproti loňskému roku velmi nerovná, což předpovídalo jezdecky velmi náročný závod,“ upozornil jezdec.

Na sobotní den byly již tradičně naplánované dvě tréninkové jízdy a první jízda závodní. Kvůli častým přeháňkám se těžko dala odhadovat správná volba pneumatik.

„Týmová strategie však vyšla na výbornou a v tréninku jsme obsadili druhé místo absolutní klasifikace,“ pochvaloval si Janík.

V samotné závodní jízdě se objevily technické problémy. Janíkův vůz měl těsně před cílem defekt. Tyto komplikace pak posunuly českého závodníka na třetí příčku pořadí.

Neděle patřila, stejně jako sobota, dvěma tréninkovým jízdám a druhé jízdě závodní. V tréninku, který již probíhal na suchu, zajel Janík pátý nejrychlejší čas celého startovního pole.

Při druhé závodní jízdě se Janík oproti tréninku dokázal zrychlit a obsadil vynikající druhou příčku.

Do konečného hodnocení se počítal čas sobotní a nedělní závodní jízdy, jejichž součet pak rozhodl o vítězi. I přes vynikající umístění v nedělním závodě si Nutrend racing po španělském podniku připisuje body za čtvrté místo absolutní klasifikace.

Tým se nyní přesouvá do Portugalska, kde o víkendu startuje čtvrtý evropský podnik s názvem Rampa da Falperra.

Třetí podnik ME v závodech automobilů do vrchu v Al Fito (Španělsko) – absolutní pořadí: 1. Demuth (Luc./Osella) 5:37,242, 2. Beneš (ČR/Ralt) 5:42,106, 3. Bormolini (It./Reynard) 5:44,449, 4. Janík (ČR/Lola) 5:45,353, …7. Krámský (ČR/Reynard) 6:02,269.