„Startovat bude sedmnáct národních týmů. Mezi největší favority patří Italové, kteří vyhráli premiérový ročník v Lucembursku. O prvenství budou usilovat i Švýcaři a naši jezdci," řekla tisková mluvčí Ecce Homo Milena Schärferová.

Startovní listiny se však na poslední chvíli měnily.

„Po posledním závodu v německém Mickhausenu se někteří jezdci odhlásili, protože svá auta rozbili, nebo mají technické problémy," vysvětlila Milena Schärferová.

Největší oslabení se týká Švýcarů.

„Nepřijede Marcel Steiner, u kterého jsme očekávali, že by mohl zaútočit na bednu. Pro ˇšvýcarský tým je to velké oslabení," konstatovala Milena Schärferová.

O víkendu seočekávají dešťové přeháňky, které by závod mohly výrazně ovlivnit.

„Chladno nám nevadí, horší je déšť. Ten by mohl ohrozit i doprovodný program jako třeba výstavu luxusních vozů," zmínila Milena Schärferová.

Dohromady se na start Ecce Homo postaví 140 jezdců. Ti budou startovat v individuálním závodě a usilovat o co nejrychlejší čas.

Členové národních týmů se ale budou v jízdě pravidelnosti snažit o co nejlepší výkon. To znamená, že se budou snažit dosáhnout co nejpodobnější­ho času.

Toto pravidlo by mělo dát možnost a šanci i zemi, která nebude mít nutně ty nejrychlejší vozy, protože její národní technické předpisy mohou být více omezující než v jiných zemích.

Klasifikační index bude vycházet z rozdílu mezi časy ze dvou závodů každého z nominovaných jezdců a vítězný tým bude ten, který dosáhne nejmenšího rozdílu u svých tří nejlepších pilotů.

Trať o něco kratší

Každý tým se bude skládat ze čtyř pilotů a ke každému týmu bude patřit jeden kapitán.

Český tým bude startovat ve složení Miloš Beneš, Dan Michl, Jaromír Malý a Tomáš Vavřinec.

Trať Ecce Homo byla pro Pohár národů o něco zkrácena.

„Měří 3333 metrů. Start je na klasickém místě a cíl za Sojkovou zatáčkou," prozradila Milena Schärferová.

Auta jsou rozdělena do tří kategorií.

Do té první patří produkční vozy, do druhé placky a formule a třetí je Open.

V roce 2014 se Poháru národů účastnilo dvanáct týmů.

A byla to Itálie, která se stala vítězným týmem s jezdci Simonem Faggiolim, Christianem Merlim, Faustem Bormolinim a Omarem Maglionou ve vedení s kapitánem Fiorenzem Dalmerim.

Dalmeri bude kapitánem italského týmu i letos (8. a 9. října ve Šternberku) se snahou úspěšně obhájit trofej pro další rok.

Na stupně vítězů se v Lucembursku postavili také Švýcaři a Rakušané. I tyto země se nyní pokusí udělat vše proto, aby se dostaly opět na špici.

Švýcarsko má nového kapitána Patricka Falka. Rakousko zůstává pod vedením Wolfganga Sauera.

Program závodu

Sobota

8.00: tréninky

10.00: venkovské trhy na Hlavním náměstí

11.00: výstava luxusních vozů Oldtimer v Radniční ulici

16.00: slavnostní představení jezdců na Hlavním náměstí

18.00: koncert No Name na Hlavním náměstí

Neděle

8.30: závodní jízdy

18.00: vyhlášení vítězů na Hlavním náměstí